Reklama
Reklama

Technologie informacyjne TIK


Podsumowanie Konkursu dla  Szkół Podstawowych

„MOJE TALENTY”

realizowanego w ramach IX Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery

 

        Dnia 12 października 2017 r. o godzinie 8.30 zebrała się komisja w składzie:


1.      Anna Bureś – artysta plastyk  MDK DŚT Łomża

2.      Karolina Skłodowska – kierownik Galerii Sztuki Współczesnej w Łomży

3.      Grzegorz Gwizdon – artysta plastyk, grafik Galeria Sztuki Współczesnej w Łomży

 

Po burzliwych obradach nad 98 pracami z 12 szkół z Łomży i ościennych miejscowości jury postanowiło przyznać:

Nagrody:

·           Nikola Sochacka „Skok do wody” (SP nr 4 w Łomży, kl.Va), opiekun: Andrzej Piotrowski

·           Dominika Żelechowska „Pianistka” (SP nr 5 w Łomży, kl.IVc), opiekun: Alina Krakowiecka

·           Blanka Chojnowska „Kajakarstwo” (SP nr 9 w Łomży, kl.IV), opiekun: Agnieszka Wysocka

·           Maria Zalewska „Pszczelarz” (SP nr 4 w Łomży, kl.VIc), opiekun: Andrzej Piotrowski

·           Julia Kowalczyk „Nauczyciel plastyki” (SP w Miastkowie, kl. IVa ), opiekun Grażyna Nadrowska

Wyróżnienia:

·              Michał Karwowski  „Tenisista” (SP w Konarzycach, kl.VI), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Maciej Mieczkowski „Pilot” (SP nr 4 w Łomży, kl.VIc), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Amelia Turek „Wiolonczelistka” (SP w Piątnicy, kl.VIc), opiekun: Justyna Kryszpin-Żmuda

·              Dżesika Trzcińska „Będę lekarzem” (SP w Kupiskach, kl.VI), opiekun: Hanna Zawalich

·              Maja Kotlewska „Jeździectwo – moja pasja” (SP w  Konarzycach, kl.V), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Natalia Przychodzeń „Kiedy będę dorosła” (SP nr 1 w Łomży, kl. IVa), opiekun: Małgorzata Czochańska

·              Maja Jasionek „Mam talent po siostrze” (SP nr 7w Łomży, kl.IVa), opiekun: Katarzyna Szmitko

·              Sebastian Kozikowski „Biznesmen” (SP w Konarzycach, kl.VIc), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Zuzanna Długozima „Gra na gitarze” (SP nr 9 w Łomży, kl.Vb), opiekun: Agnieszka Wysocka

·              Kornelia Grzymała „Malarstwo” (SP nr 4 w Łomży, kl.VIc), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Magdalena Sawicka „Moja przyszłość”  (SP w Dobrym Lesie, kl.IV), opiekun: Elżbieta Korwek

·              Julia Wądołowska „Makijażystka” (SP  w Konarzycach, kl.VIc), opiekun: Andrzej Piotrowski

·              Marcelina Karwowska „Nauczycielka matematyki”  (SP w Miastkowie, kl.Va), opiekun: Grażyna Nadrowska

Nagroda organizatora:

·                Wiktoria Mandziuk „Jazda konna” (SP nr 4 w Łomży, kl. Vc), opiekun:  Andrzej Piotrowski

·                Wiktoria Dudkiewicz „Malarka” (SP nr 9 w Łomży, kl.IVa), opiekun :Agnieszka Wysocka

·                Paulina Chyl  „Piosenkarka” (SP nr 4 w Łomży, kl. VIIa), opiekun:  Andrzej Piotrowski

·                Oliwia Kotowska „Baletnica” (SP w Piątnicy, kl.Vb),  opiekun:  Justyna Kryszpin-Żmuda

·                Magdalena Górska  „Jazda konna” (SP w Konarzycach, kl. VI), opiekun:  Andrzej Piotrowski

·                Natalia Hajdeczko „Ja w przyszłości-siatkarka” (SP nr 4 w Łomży, kl. Va), opiekun:  Andrzej Piotrowski

·                Aleksandra Modzelewska  „Projektant wnętrz” (SP nr 4 w Łomży, kl. Vc), opiekun:  Andrzej Piotrowski

 

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za wzięcie udziału w konkursie.

Gratulujemy nagrodzonym i wyróżnionym uczestnikom, a nauczycielom życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu artystycznych pasji swoich podopiecznych.

 
 
Doradcy zawodowi ŁCRE
 
Relacja z biegu terenowego
 
        Prawdziwe szkolenie  łączy naukę  z emocjami i wychodzi poza utarte schematy sali szkoleniowej. Dlatego prawdziwi entuzjaści aktywnych form doskonalenia w pierwszy dzień kalendarzowej jesieni spotkali się w leśnych okolicznościach przyrody, gdzie w formie biegu na orientację doskonalili swój warsztat pracy. Przed nami przełożenie doświadczeń terenowych na zajęcia dla dzieci i młodzieży w podobnej formule wyzwań, ruchu i zabawy. Więcej szczegółów wkrótce!
 

" LO..L - LEKCJE ODKRYWCY"

czyli jak zrobić dwa kroki do tyłu by za chwilę przeskoczyć daleko do przodu.

UWAGA

ZMIANA TERMINU SZKOLENIA. SZCZEGÓŁY WKRÓTCE

 


UWAGA
 
Zmiana terminu szkolenia z zakresu "Planu Daltońskiego". Aktualny termin to 25.10.2017r. Pozostałe elementy bez zmian.

 
Uczeń Objęty Kształceniem Specjalnym
 

W dniu 02.10.2017 r. odbyło się szkolenie nt. „UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO” prowadzone przez pedagoga Małgorzatę Dąbrowską i psychologa Annę Sobocińską z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Łomży.

 

Pierwsza sesja edukacyjno – doradcza 2017/2018.

Dnia 2 października 2017 r. odbyła się pierwsza w  roku szkolnym 2017/2018 sesja edukacyjno –doradcza, na której z doradcami zawodowymi Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji spotkali się  pedagodzy i psycholodzy z miejskich placówek oświatowych.

Spotkanie rozpoczął dyrektor ŁCRE  p. Maciej Listowski,  który przywitał gości i przedstawił p. Martę Brzozowską, która od 1lipca 2017 r. jest  wicedyrektor d.s. SODMiDN oraz Sylwię Lutostańską, która od 1 września 2017 r.  zasiliła szeregi doradców zawodowych ŁCRE.

Gościem spotkania był dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej p. Józef Zalewski, który przedstawił zmiany w przepisach w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające w  PPP. Wykład cieszył się dużym  zainteresowaniem, a zebrani goście zadawali mnóstwo pytań odnośnie wprowadzonych zmian.

Podczas spotkania została również poruszona  tematyka:

- planowania działań  edukacyjno-doradczych dla uczniów szkół w  nowym roku szkolnym;

- wprowadzenia obowiązkowych zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego w klasie VII  szkoły podstawowej  i w I klasie szkoły branżowej (doradcy zawodowi ŁCRE wyszli
z inicjatywą wypracowania wspólnych pomysłów na zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego);  

- zaproszenia szkół do  IX ogólnopolski Tydzień Kariery (16-22.X.2017);

- przypomniano i ponownie zaproszono do udziału w konkursie plastycznym  dla szkół podstawowych: „Moje talenty”;

- zaproponowano  zagadnienia, które będą poruszane podczas kolejnych sesji ( kolejne spotkanie ustalono na 23.11.2017 r.).

Spotkanie odbyło się w miłej i przyjaznej atmosferze.  Podczas rozmów w kuluarach pojawiły się ciekawe pomysły i nowe rozwiązania, które będą realizowane w łomżyńskich szkołach i placówkach.

 

 

                                                Dziękujemy naszym miłym gościom za udział w  spotkaniu.

                                                         Doradcy zawodowi ŁCRE


Gala Konkursu „Dekalog i wartości”.

 

Dnia 29 września w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji odbyła się Gala Konkursu „Dekalog i wartości” realizowanego metodą projektu.  Celem  konkursu było ukazanie i rozpowszechnienie wartości zawartych w Dekalogu, a także propagowanie metody projektu edukacyjnego jako skutecznej metody kształcenia. Była to odpowiedź zarówno Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży,  jak i Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji na priorytet Ministerstwa Edukacji Narodowej  o wychowaniu do wartości. Wychowując człowieka staramy się osiągnąć jakiś cel, z naszego punktu widzenia istotny dla jednostki lub społeczeństwa, albo też dla jednego i drugiego. Wychowanie jest więc procesem integracji człowieka wokół wartości. W socjologii i psychologii poprzez wartość rozumie się najczęściej to wszystko, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, co skupia w sobie pragnienie i dążenie człowieka, co uważa się za ważne i istotne w życiu, godne pożądania, na zdobyciu czego człowiekowi najbardziej zależy oraz czego na co dzień poszukuje jako rzeczy cennej. Wartości wchodzą w skład światopoglądu człowieka i stanowią istotny element regulacji jego zachowania. Nie istnieje wychowanie bez wartości. „Kto wychowuje, wartościuje”, uważa W. Brzezinka. Natomiast M. F. Kaplen twierdzi, że nie da się sensownie mówić o wychowaniu poza wartościami. Wiedza o wychowaniu musi się zatem opierać na wiedzy o wartościach i wiedzy o człowieku. Moralne przykazania zawarte w Dekalogu mają wartość uniwersalną, gdyż są tożsame z wartościami wyznawanymi przez wszystkie tradycje i kultury.

W konkursie realizującym ten temat wzięli udział uczniowie wszystkich typów szkół na terenie diecezji łomżyńskiej. Uczniowie pracowali w poszczególnych zespołach pod kierunkiem swoich opiekunów. Zwycięzcami zostali: Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży; Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr6 w Łomży; Publiczne Gimnazjum w Wąsoszu oraz Szkoła Podstawowa w Turośli.

Gala Konkursu zgromadziła licznie przybyłych uczestników i zaproszonych gości. Swoją obecnością  zaszczyciła nas Zastępca Prezydenta Miasta Łomży Pani Dr Agnieszka Muzyk oraz przedstawiciele różnych instytucji, placówek i mediów , dyrektorzy zwycięskich szkół i opiekunowie uczniów.

Gala Finałowa Konkursu stała się miejscem  pogłębionej refleksji, świadectwa, wzajemnego umocnienia, a także  wspólnej radości i  otwartości innych ludzi, którzy przynieśli  swoje obdarowania, talenty i umiejętności.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                     Maria Sieczka

                                                                                                                                                                             Bogumiła Rzepnicka


Praktyczne szkolenie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
 
"PLAN DALTOŃSKI"
 
 

Wypełniony i podpisany kwestionariusz zgłoszeniowy prosimy przesłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

do dnia 06.10.2017r.


Konkurs plastyczny dla szkół podstawowych "Moje talenty"
 
 

Otwarcie gabinetu Integracji Sensorycznej

 

W dniu 08 września 2017 oddany został do użytku gabinet integracji sensorycznej w Przedszkolu  Publicznym Nr 4 w Łomży. Uroczystego przekazania kluczy Pani Dyrektor Jolancie Mieczkowskiej dokonała Zastępca Prezydenta Miasta Łomża Pani dr Agnieszka Muzyk. Pani Prezydent podkreśliła wieloletni wkład Przedszkola w pomoc dzieciom niepełnosprawnym ,dzieciom z różnego rodzaju dysfunkcjami w przezwyciężaniu trudności w prawidłowym rozwoju psycho-fizycznym.  „Niezwykle istotne jest w pracy Przedszkola nr 4 uczenie prawdziwej tolerancji, uczenie wspólnego funkcjonowania dzieci, które są w pełni sprawne z dziećmi mającymi różnego rodzaju problemy Jest to ogromna wartość tego miejsca” – zaznaczyła Pani Prezydent. W imieniu Prezydenta Miasta Pana Mariusza Chrzanowskiego Pani dr Agnieszka Muzyk przekazała  dyrektor przedszkola Jolancie Mieczkowskiej, decyzję o powierzeniu jej dalszego kierowania placówką.

Stworzenie i wyposażenie gabinetu było możliwe dzięki realizacji przy wydatnym  wsparciu władz samorządowych Łomży autorskiego projektu ŁCRE pt.” Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji przedszkolnej”. W Przedszkolu Publicznym nr 4 powstanie  również plac zabaw dla dzieci niepełnosprawnych.

Kolejnym autorskim projektem Centrum jest projekt: Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji” dedykowany tym razem uczniom szkół podstawowych i liceów.

Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji jest także realizatorem kolejnych trzech projektów, które powstały w wyniku współpracy Miasta Łomża i Białostockiej Fundacji Kształcenia Kadr ,a są to:

1 „ Kompetencje cyfrowe łomżyńskiej młodzieży kluczem do sukcesu i trafnych wyborów edukacyjno – zawodowych” – dedykowany nauczycielom i uczniom szkół podstawowych i klas gimnazjalnych

2. „ Stawiam na rozwój – podniesienie jakości kształcenia ogólnego w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem” – dedykowany

3. „Centrum Kompetencji Łomży – kompleksowy model wsparcia i modernizacji kształcenia zawodowego”. – dedykowany nauczycielom i uczniom szkół zawodowych i techników

Ogólna wartość wszystkich  projektów wynosi około 7 500 000 złotych.

 


Metoda Integracji Sensorycznej

 

Metoda Integracji Sensorycznej stała się w ostatnich latach jedną z najpopularniejszych metod terapii wspomagających rozwój dziecka.

Jej istotą jest kształtowanie prawidłowego odbioru i analizy bodźców zmysłowych płynących z ciała (dostarczanych przez zmysł równowagi i zmysł czucia głębokiego) oraz bodźców płynących z otoczenia (dostarczanych przez zmysły: dotyku, wzroku, słuchu, smaku i węchu).

Podstawą terapii jest diagnoza rozwoju procesów spostrzegania i przetwarzania bodźców zmysłowych, przeprowadzana przez terapeutę SI, w oparciu o wywiad z rodzicami dziecka, obserwację aktywności dziecka oraz specjalne próby testowe.

Przypuszcza się, że przyczyną dysfunkcji integracji sensorycznej jest niedojrzałość lub atypowy rozwój układu nerwowego.

Teoria integracji sensorycznej pozwala zrozumieć wiele zachowań uznawanych za „trudne” u dziecka (np. wysoki poziom lęku, brak zainteresowania otoczeniem, nadwrażliwość zmysłową, stereotypie, autostymulacje, niezgrabność ruchową, inne).

Terapia metodą integracji sensorycznej jest atrakcyjna dla dziecka, gdyż ma charakter kierowanej zabawy ruchowej. Podczas zajęć terapeuta dostarcza dziecku bodźców zmysłowych, adekwatnych do jego indywidualnych potrzeb.

Zajęcia odbywają się w Sali integracji sensorycznej. Jest to pomieszczenie wyposażone w specjalistyczny sprzęt i pomoce do stymulacji wszystkich systemów zmysłowych. Za najważniejsze uznaje się jednak te, które służą stymulacji zmysłów bazowych (równowagi, czucia głębokiego, dotyku). Należą do nich między innymi:  podwieszane platformy, hamaki, deskorolki terapeutyczne, trampoliny, równoważnie, ścianki wspinaczkowe, liny i siatki do wspinania, materace o różnej grubości, piłki rehabilitacyjne, tunele, dyski i piłki sensoryczne, materiały o różnej fakturze, masy plastyczne.

Terapia polega na aktywnościach i ćwiczeniach ruchowych stymulujących układy zmysłowe. Terapeuta dostosowuje ćwiczenia do możliwości dziecka, stopniuje ich trudność, dba o zapewnienie poczucia sukcesu i zmotywowanie do wysiłku. Dzięki terapii powinno dojść do poprawy integracji bodźców docierających do dziecka z jego ciała i otoczenia.

Terapię SI prowadzi się przede wszystkim z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zajęcia odbywają się zwykle raz  lub dwa razy w tygodniu i trwają przez okres roku lub dwóch lat.

Uważa się, że ten rodzaj terapii jest najbardziej skuteczny w przypadku wcześnie wykrytych klasycznych postaci zaburzeń integracji sensorycznej (dzieci „zdrowe” borykające się z nieprawidłowym przetwarzaniem sensorycznym oraz zaburzeniami planowania motorycznego). W praktyce terapia SI często jest wspomagającą w leczeniu podstawowych zaburzeń typu: zespół nadpobudliwości psychoruchowej, autyzm, niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne.

Terapia metodą integracji sensorycznej poprawia funkcjonowanie centralnego układu nerwowego dziecka, kształtuje prawidłowe napięcie mięśniowe i koordynację ruchową, sprawność motoryczną, poprawia umiejętności językowe i poznawcze, wpływa na lepszą efektywność uczenia się, a dzięki temu w znacznym stopniu warunkuje funkcjonowanie emocjonalno – społeczne dziecka i wspiera jego samoocenę.

Wpływa więc na zmianę jego zachowania i lepszą adaptację w środowisku.

 

 

Anna Sobocińska

Psycholog PPP nr 2


Szanowni Państwo zmieniamy termin biegu terenowego ze środy (20.09.2017) na piątek (22.09.2017). Jest to ukłon w stronę Państwa potrzeb. Pozostałe elementy informacji bez zmian.
 
Tematyczne biegi na orientację – zajęcia terenowe
 

Opis szkolenia: Jako ludzkość należymy do wybitnie społecznego gatunku, a jakość naszego życia w dużej mierze koreluje z umiejętnościami współpracy. Dlatego istnieje wiele gier społecznych, które uczą kooperacji, a osadzone w kontekście tematycznym pozwalają w naturalny sposób budować określoną wiedzę oraz wzmacniać relacje. Specyficznym rodzajem gry jest bieg na orientację. Właściwie zaplanowany i zrealizowany może stać się atrakcyjną metodą oddziaływania dydaktyczno-wychowawczego.

Adresaci: Wychowawcy z burs i szkół, opiekunowie samorządów uczniowskich, nauczyciele zainteresowani organizacją czasu wolnego dzieci i młodzieży, nauczyciele historii

Forma: Tematyczne biegi na orientację – zajęcia terenowe

Miejsce: Tereny leśne ; miejscowość Rybaki gm. Miastkowo

Termin: 20 wrzesień 2017r. (środa)

Dojazd: Transport autobusowy (w obie strony). Wyjazd spod ŁCRE godz. 15.30 powrót ok. godz.20.00

Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności wykorzystywania niestandardowych rozwiązań edukacyjnych.

Cele szczegółowe

● popularyzacja biegów na orientację w otwartej przestrzeni leśnej

● kreowanie i propagowanie trendów związanych z aktywnym spędzaniem wolnego czasu

● zdobycie umiejętności organizowania biegów na orientację

 

Program:

  1. RozeGraj ten bieg! – Bieg na orientację uwzględniający tematykę historii miasta Łomża oraz elementy sprawnościowe.
  2. Omówienie instruktażowe rozgrywki przy ognisku
  3.  Pieczenie kiełbasek, gitara, śpiew :)

 

W planach: Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu organizowania biegów na orientację oraz gier miejskich.

 

Instruktor: Mirosław Walczyk - absolwent kierunku Pedagogika Obronna i Surwiwal na Olsztyńskiej Szkole Wyższej. Doświadczony instruktor harcerski prowadzący od kilkunastu lat 62 Harcerski Klub Pol - Surwiwal. Kierownik i wychowawca na placówkach wypoczynku, instruktor survivalu i ratownik medyczny. Płetwonurek AOWD PADI i CMAS. Ukończył  Kurs Działań Specjalnych "Trawers" oraz I Selekcję Żołnierza Polskiego po czym odbył służbę w 25 Brygadzie Kawalerii Powietrznej. Świetny metodyk i organizator imprez terenowych.

 

ZAPISY: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.   tel. 86 218 05 44

Oferta szkoleniowa ośrodka

Organizator:  Marta Brzozowska

____________________________________________________________________________________________________________________________________


Rozstrzygniecie Konkursu ”Dekalog i Wartości”.

 

 

Z ogromną radością  informujemy , że Konkurs „Dekalog i Wartości” realizowany Metodą Projektu został rozstrzygnięty. Celem konkursu było ukazanie i rozpowszechnianie wartości zawartych w Dekalogu oraz propagowanie metody projektu edukacyjnego jako skutecznej metody kształcenia. W konkursie wzięło udział 77 – ciu uczniów,  pracujących w poszczególnych zespołach pod kierunkiem swoich opiekunów.

 

Tytuł finalisty i laureata konkursu „Dekalog i wartości” uzyskali następujący uczniowie: zobacz listę laureatów

 

    

Szczęść Boże

   Bogumiła Rzepnicka – konsultant ds. nauczania religii      

w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Łomży

 

Maria Sieczka  - konsultant ds. nauczania religii

w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji.

 


 

Wyniki Międzyszkolnego Konkursu Języka Angielskiego

English is Cool

7 czerwca 2017 roku, w Szkole Podstawowej Nr 7 w Łomży odbył się Międzyszkolny Konkurs Języka Angielskiego ’English is Cool’. Do pracy w jury konkursu została zaproszona pani Anna Modzelewska, konsultant d.s. jęz. angielskiego w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji.

W konkursie wzięło udział 20 uczniów z klas szóstych z 5 łomżyńskich szkół podstawowych. Celem konkursu było pogłębienie znajomości języka angielskiego (słownictwa, zagadnień gramatycznych, wiedzy kulturowej); doskonalenie umiejętności stosowania różnych form gramatycznych i płynności w komunikacji; rozpowszechnianie zainteresowania krajami anglojęzycznymi; sprawdzenie przez uczniów swoich dotychczasowych umiejętności i wiedzy językowej oraz kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

Konkurs miał formę turnieju i składał się z 13 zadań. W trakcie konkursu uczniowie rozwiązywali zespołowo zadania leksykalno-gramatyczne, odpowiadali na pytania związane z kulturą krajów anglosaskich,, wykonywali zadania na słuchanie ze zrozumieniem oraz odgadywali hasła za pomocą zabawy „Kalambury”. Nad turniejem czuwało jury w składzie . Magdalena Gołaszewska (SP 7), p. Olga Janucik (SP nr 4), p. Joanna Filipkowska (SP nr 5), p. Alicja Szymanowska (SP nr 9), p. Karolina Jankowska (SP nr 10) oraz p. Anna Modzelewska (Konsultant Języka Angielskiego w ŁCRE). Nagrody w postaci statuetek, słowników, książek oraz dyplomów zostały ufundowane przez Rade Rodziców SP nr 7 oraz wydawnictwo Oxford University Press.

Zadania konkursowe zostały ułożone przez zespół nauczycieli języka angielskiego ze szkoły nr 7 – p. A. Charubin-Świderską, p. D. Kuklińską, p. A. Kalinowską oraz p. M. Gołaszewską.

                                       

I MIEJSCE:  Drużyna SP 10 :  Julia Kochanowska, Jan Franciszek Czyżewski, Maja Karwowska,  Alicja Magdalena Kneć

II MIEJSCE : Drużyna SP 5: Anna Maria Kuczyńska, Maciej Orłowski, Nikola Sokołowska, Iga Kama Borawska

III MIEJSCE: Drużyna SP 9: Małgorzata Modzelewska, Paweł Koziej, Gabriela Kowalczyk, Wiktor Wagner

WYRÓŻNIENIA:

·         Drużyna SP 7: Amelia Rytel, Łukasz Konopka, Zuzanna Rostkowska, Michał Szyszko

·         Drużyna SP 4: Szymon Klechowski, Anna Krynica, Paulina Chyl

 


 

     Zamówienia  publiczne przy realizacji projektów finansowanych

ze środków unijnych i w codziennej  praktyce

 

        W dniu 13 czerwca 2017 w siedzibie ŁCRE odbyło się szkolenie pt. ”Zamówienia  publiczne przy realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych i w codziennej  praktyce” , które poprowadził Pan Tomasz Fimowicz – prawnik , Specjalista  Zamówień Publicznych. Arbiter – przez 12 lat wpisany na listę arbitrów prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, orzekający w ponad 500 sprawach odwołań wnoszonych do Prezesa UZP.

Program szkolenia obejmował:

1.      Podstawowe pojęcia związane z prawem zamówień publicznych – pojęcia ustawowe z ustawy Prawo zamówień publicznych i z ustawy o finansach publicznych.

2.      Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych.

3.      Zasady obowiązuje w prawie zamówień publicznych.

4.      Podstawowe tryby udzielania zamówień publicznych określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz stosowane przy wydatkowaniu środków publicznych przy zamówieniach poniżej progów określonych ustawą.

5.      Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – określenie procedury, opis przedmiotu zamówienia, ustalenie wartości zamówienia.

6.      Wewnętrzne regulacje /regulaminy/ dotyczące przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.

7.      Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków finansowanych ze środków unijnych.

8.      Warunki udziału w postępowaniu i kryteria oceny ofert.

9.      Wykluczenie z postępowania, odrzucenie oferty i unieważnienie postępowania.

10.  Kontrola systemu zamówień publicznych – Krajowa Izba Odwoławcza, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, kontrola wewnętrzna.

 

Pliki do pobrania:



V Sesja edukacyjno – doradcza podsumowująca rok szkolny 2016/2017

 

Dnia 8 czerwca 2017 roku o g. 9.oo w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży spotkali się pedagodzy i psycholodzy z łomżyńskich szkół i placówek edukacyjnych.

Na początku odbyło się podsumowanie II edycji  konkursu dla szkół ponadgimnazjalnych „ Rzemiosło w Łomży i okolicach w okresie powojennym i czasach współczesnych ”.

Wyróżnieni uczniowie z Zespołu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7 w Łomży to : Dominika Biadun, Jan Tenderenda i Tomasz Matejkowski.

Nagrodzone uczennice z III Liceum Ogólnokształcącego w Łomży to Gabriela Brzozowska i Justyna Zakrzewska.                                                                                

Uczniom serdecznie gratulujemy!!!

Składamy również  podziękowania na ręce nauczycieli, którzy wspierali i motywowali uczniów do udziału w konkursie:

p. Barbarze Zyskowskiej z III LO w Łomży

p. Aleksandrze Dzbeńskiej z ZSW i O nr 7 w Łomży

Kolejnym gościem naszego była p. Anna Bigiej – inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych Urzędu Miasta, która przekazała informacje  na temat tworzenia i realizacji programów profilaktycznych.

W dalszej części uczestnicy spotkania  podsumowali działania edukacyjno – doradcze w szkołach w roku szkolnym 2016/2017.

Na koniec sesji doradcy zawodowi podziękowali pedagogom i psychologom za całoroczną współpracę i wręczono podziękowania.

 


 

                                                      Życzymy naszym gościom spokojnych wakacji !!!

                                                                                               doradcy zawodowi ŁCRE


 

Współpracujemy z :