Reklama
Reklama

Technologie informacyjne TIK

Szanowni Państwo

 

            I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Łomży serdecznie zaprasza nauczycieli i młodzież Państwa Szkoły do wzięcia udziału w VI Powiatowym Konkursie Recytatorskim pod hasłem:

„ZNAM ZIEMIĘ ŁOMŻYŃSKĄ”

            Celem konkursu jest upowszechnienie wśród uczniów 7 i 8 klas szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej wiedzy o ziemi łomżyńskiej i jej okolicach. Szczegółowe informacje podane są w regulaminie konkursu, który zamieszczony jest także na stronach: http://1lo.lomza.pl/ i http://lcre-lomza.webd.pl/.

Zgłoszenia należy przesłać do dnia 20 marca 2019 roku na e–mail podany przez organizatora: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub listownie na adres szkoły: I Liceum Ogólnokształcące w Łomży, 18- 400 Łomża, ul. Bernatowicza 4, z dopiskiem – Konkurs Recytatorski - ”ZNAM ZIEMIĘ ŁOMŻYŃSKĄ”.  

Konkurs odbędzie się dnia 27 marca 2019 roku o godzinie 10.00 w Auli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży.

Wszyscy recytatorzy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, najlepsi wykonawcy uhonorowani zostaną nagrodami rzeczowymi za I, II i III miejsce oraz wyróżnieniami.  Organizator przewiduje możliwość przyznania wyróżniającemu się uczestnikowi Grand Prix.

Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela Koordynator konkursu:  nauczyciel bibliotekarz I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży, Dorota Przestrzelska - 608 776 409

 

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie.

Łomża, dnia 11. 02. 2019r.


Emocje i rozwój dzieci młodszych 
Wstęp do metody Kids Sklills
26.02.2019r.
 
 

TREŚCI:

1. Podstawowe założenie Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach.

2. Budowania zasobów i poczucia kompetencji dziecka na każdym etapie rozwojowym.

3. Metoda 15 kroków we wspieraniu rozwoju dziecka w wieku 3 - 11 lat.

4. Kids Skills w pracy indywidualnej i grupowej.

5. Myślenie skoncentrowane na rozwiązaniach jako metoda pracy z dziećmi.

ADRESACI: Wychowawcy przedszkoli oraz nauczyciele klas I-III

FORMA: Warsztat

START: godz. 15.30 (4 godziny dydaktyczne)

PROWADZĄCY: Mateusz Rainka - psycholog

ORGANIZATOR: Marta Brzozowska

KOSZT: 30 zł.

 

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny





III sesja doradców zawodowych

 

Dnia 11.02.2018 roku w siedzibie Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji odbyła się kolejna w bieżącym roku szkolnym sesja poradnictwa edukacyjno-zawodowego dla pedagogów
i psychologów  z łomżyńskich placówek oświatowych. Licznie zgromadzonych gości powitał dyrektor ŁCRE Pan Maciej Listowski, który poinformował zebranych o przebiegu spotkania.
            Część główną spotkania rozpoczęła Pani Katarzyny Rogińska – Święcka z Powiatowego Urzędu Pracy w Łomży prelekcją na temat: „Trendy na lokalnym rynku pracy”, której wszyscy obecni wysłuchali z dużym zainteresowaniem. Informacje o Krajowym Funduszu Szkoleniowym przekazała zgromadzonym Pani Anna Choińska z PUP w Łomży.

            Następnie doradcy zawodowi przypomnieli i zachęcali wszystkich do korzystania z sieci pedagogów i psychologów, aby zamieszczali pomysły, materiały i informacje na stronie www.doskonaleniewsieci.pl.

Kolejna część spotkania poświęcona była zaplanowanej na dzień 05.03.2019 r. IV Giełdzie Szkół Ponadgimnazjalnych
i Ponadpodstawowych, którą honorowym patronatem objął Prezydent Miasta Łomża, Pan Mariusz Chrzanowski.

W drodze losowania ustalone zostały stanowiska szkół i placówek oświatowych  prezentujących się w czasie Giełdy. Poruszono temat technicznego przygotowania stanowisk, dowozu uczniów na Giełdę oraz prezentacji placówek.  W Hali Olimpijczyków Polskich zaprezentuje się łącznie 24 instytucje oświatowe: 12 szkół zawodowych różnego typu, 7  liceów ogólnokształcących oraz 4 bursy szkolne. Swoją pomocą podczas całej imprezy będą służyli doradcy zawodowi ŁCRE
w Łomży, którzy umożliwią uczniom wykonanie testów predyspozycji zawodowych.

Mamy nadzieję, że w dniu 05.03.2019 r. halę im. Olimpijczyków Polskich przy Szkole Podstawowej nr 9 w Łomży odwiedzą zarówno gimnazjaliści klas trzecich, jak i kończący w tym roku szkolnym uczniowie klas ósmych szkół podstawowych. Liczymy również na obecność rodziców.

 Wszystkim gościom dziękujemy za aktywny udział w sesji oraz już dziś zapraszamy na kolejne spotkania, licząc na owocną współpracę.

Doradcy zawodowi ŁCRE



Karta nauczyciela po nowelizacji i jej wpływ na planowanie arkuszy organizacyjnych szkół/przedszkoli 2019/2020
 

 

 

 MIEJSCE SZKOLENIA: Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży ul. Polna 16

ADRESAT: dyrektorzy szkół, przedszkoli, osoby przygotowujące arkusze organizacyjne, pracownicy samorządowych organów prowadzących.

SZKOLENIE PROWADZIŁA: Elżbieta Rabenda – wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, ekspert w panelach dyskusyjnych na zaproszenie wydawnictw, instytucji, wykładowca współpracująca z publicznymi i niepublicznymi ODN w całym kraju, trener Fundacji Polskiej Akademii Nauk, Akademii Wspólnoty dla wydawnictwa Municipium, ośrodków FRDL, w całym kraju, RIO, edukator wspomagający szkoły oraz sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i kadry zarządzającej, prowadzonych przez publiczne poradnie psychologiczno – pedagogiczne i niektóre Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli, prowadzi webinaria, a także trener w wielu innych instytucjach i firmach szkoleniowych. Członek OSKKO. Ekspert z listy MEN (1121). Odznaczona medalem KEN.
 
 

 

Wdrażanie elementów doradztwa zawodowego na zajęciach lekcyjnych.

 

TEMAT: Wdrażanie elementów doradztwa zawodowego na zajęciach lekcyjnych.

CELE:  

 Identyfikacja korzyści, jakie daje poradnictwo zawodowe prowadzone od najmłodszych lat w edukacji formalnej i nieformalnej.

 Zapoznanie z organizacją doradztwa zawodowego w szkołach zgodnie z rozporządzeniem MEN z 16.08.2018 r.

  Prezentacja sposobów wdrażania elementów doradztwa zawodowego na lekcjach przedmiotowych (przykłady dobrych praktyk).

 

ADRESACI: Dyrektorzy i nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

FORMA: Wykład z elementami warsztatu

TERMIN: 13.02.2019r. 

START: godz. 16.30

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCA: Anna Borawska

KOSZT: Bezpłatne

UWAGA - zmiana terminu szkolenia na 16.04.2019 (wtorek) godzina 1500

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


OCENA PRACY NAUCZYCIELA RELIGII

W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW
 PRAWA OŚWIATOWEGO

 

Termin: 22 luty 2019r. godz. 16: 00 ( 4 godz. dydaktyczne )

Adresaci: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

Forma: Wykład z elementami warsztatu

Treść: Analiza podstaw prawnych oceny pracy nauczyciela.

Ocena merytoryczna pracy katechety ustalona przez właściwą władzę kościelną

 - uprawnienia wizytatora religii.

Zapoznanie z arkuszem obserwacji lekcji religii przez wizytatora religii.

Prowadzący: Bogumiła Rzepnicka, Anna Domurat

Organizator: Anna Domurat

Koszt: Bezpłatne

 

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


„Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji ”- informacje o realizowanym projekcie.

„Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji ”- informacje o realizowanym projekcie.

 

W sześciu łomżyńskich szkołach od 01.07.2018 r jest realizowany projekt „Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji ”, którego wnioskodawcą jest Urząd Miasta Łomża a realizatorem Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży.

Kwota dofinansowania:  1.668.399,43zł.Wkład własny:  88.191zł .Budżet ogółem: 1.756.590,43 zł

Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjum i liceum korzystają z bogatej oferty edukacyjnej. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, języka rosyjskiego, przyrody, biologii, geografii, chemii. Wezmą udział w warsztatach naukowych : „Młody programista”,  „Kosmos bliżej Łomży”, warsztaty w ramach współpracy szkół ponadgimnazjalnych z łomżyńską szkołą wyższą PWSIiP

Atrakcyjną formą zdobywania wiedzy będą wycieczki do:  Centrum Nauki Kopernik , Parku Narodowego , Oceanarium oraz Centrum Nauki „Eksperyment” w Gdyni .

Na obóz językowy „Wakacyjna Akademia Języka Angielskiego” pojedzie 35  uczniów, którzy osiągną najlepsze wyniki z testu kompetencji i wykażą się dużym zaangażowaniem. Dodatkowe zajęcia przyczynią się do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów.

W SP7 i SP10 realizowane są także zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów w zakresie stwierdzonych deficytów- logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacja indywidualna.   

7 nauczycielek z SP7 i SP10 rozpoczęło studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej, a 34 nauczycieli  podnosi swoje kompetencje w ramach spotkań sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli: języków obcych, matematyki, przedmiotów przyrodniczych.

Planowane są również 4 szkolenia Rad Pedagogicznych SP7 i SP10 w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzicami .

Szkoły biorące udział w projekcie otrzymały również wsparcie w postaci: adaptacji pomieszczeń  na kwotę 68 941zł, zakupiono 8  mobilnych pracowni komputerowych na kwotę 158 817, materiały biurowe za 57 553 zł, pomoce dydaktyczne za41 328 zł. W III LO doposażono pracownię chemiczną za 17 073 zł .Zakupione zostaną do szkół  tablice interaktywne, laptopy z oprogramowaniem, projektory multimedialne, ekrany projekcyjne, wizualizery, radioodtwarzacze, aparaty fotograficzne, urządzenia wielofunkcyjne, sprzęt specjalistyczny za około 148770 zł.


Podsumowanie konkursu "Zawody w Łomży 600 lat temu"

PODSUMOWANIE VI EDYCJI MIĘDZYSZKOLNEGO  KONKURSU  PLASTYCZNEGO

„Zawody w Łomży 600 lat temu”

          17 grudnia 2018 roku o godzinie 9.30 w siedzibie ŁCRE w Łomży odbyło się wręczenie nagród i wyróżnień uczniom
klas IV – VI szkół podstawowych,
którzy brali udział w konkursie plastycznym, organizowanym przez doradców zawodowych.

Na konkurs  wpłynęło 69 prac plastycznych, wykonanych techniką dowolną. Do konkursu przystąpiły następujące
Szkoły Podstawowe: SP 2, SP 7, SP 9, SP 10,  Zespół Szkół Specjalnych, Zespół Szkolno – Przedszkolny w Piątnicy,
SP w Przytułach, SP w Wygodzie, SP w Dobrzyjałowie.

Komisja w składzie :

- p. Karolina Skłodowska – kierownik Galerii Sztuki Współczesnej w Łomży

- p. Anna Bureś – artysta plastyk MDK DŚT w Łomży 

- p. Agnieszka Chojnowska – artysta plastyk                 

- p. Maciej Listowski – dyrektor  ŁCRE

 oceniła i wyłoniła zwycięzców konkursu:      

             

Grand Prix Konkursu – Magdalena Dąbkowska ZSS w Łomży - opiekun p. Emilia Sadowska

Laureaci konkursu:

 I miejsce Adam Kopczewski ,  ZSP w Piątnicy; opiekun -  p. Justyna Kryszpin- Żmuda                 

II miejsceAleksandra Milewska, ZSP w Piątnicy; opiekun - p. Marzena Połomska                 

III miejsceOliwia Chojnowska, SP nr 9 w Łomży; opiekun -  p. Arkadiusz Bałazy

 

Wyróżnienia otrzymali:

- Piotr Jurkiewicz - ZSP w Piątnicy ; opiekun – p. Justyna Kryszpin- Żmuda

- Julia Sielawa – SP w Dobrzyjałowie ; opiekun – p. Barbara Jasińska

- Maciej Pieńkowski – SP w Wygodzie; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Błażej Chyl  – SP w Wygodzie ; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Dominika Konikowska – ZSS w Łomży; opiekun – p. Maria Purzeczko

- Paweł Święcica – SP w Przytułach; opiekun – p. Ewa Sacha

- Sandra Bałdyga – SP nr  10 w Łomży; opiekun – p. Marta Kisiel

- Beata Włodkowska – SP w Przytułach; opiekun – Ewa Sacha

- Gabriel Gąska – SP nr  9 w Łomży ; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Natalia Chojnowska – SP nr  9 w Łomży; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Piotr Koczyński – SP nr 7 w Łomży; opiekun – p. Ewa Budryk

- Magda Maciejewska – SP nr 2 w Łomży; opiekun – p. Justyna Czerwonko

 

      Doradcy zawodowi Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.

Informujemy, że wszystkie prace, które wpłynęły na konkurs zostały umieszczone na wystawie w holu ŁCRE w Łomży.

Zapraszamy wszystkich chętnych do obejrzenia wystawy.

Zdjęcia  z podsumowania możecie państwo obejrzeć w zakładce: Galeria/2017/2018/Podsumowanie konkursu plastycznego .

 

 Doradcy zawodowi ŁCRE

Głównym sponsorem konkursu plastycznego  był Zakład Usług Informatycznych „ NOVUM ”.

 


 


Relacja ze szkolenia – Plan Daltoński

 

Plan Daltoński jest koncepcją pracy stworzoną przez Helen Parkhurst  około 1911 roku. System daltoński opiera się na potencjale każdego dziecka i kształtuje umiejętności związane ze współpracą, samodzielnością i odpowiedzialnością. Kluczowymi elementami metody daltońskiej są: instrukcja jako wizualizacja procesu uczenia się, narzędzia do samodzielnego planowania pracy ucznia, kolorowe oznaczenia dni tygodnia, dyżurów i wiele innych pomocy, których zastosowanie można było poznać podczas warsztatów metodycznych przeprowadzonych przez p. Elżbietę Szumowską. Praktycy  Planu Daltońskiego mówią, że praca tą metodą pozwala im m.in. na:

● personalizację uczenia się,

● wykorzystanie naturalnej aktywności dziecka,

● uwzględnienie zainteresowań.

            Już w przyszłym semestrze planujemy wizytę studyjną w certyfikowanej placówce pracującej wg Planu Daltońskiego. Szczegóły w nowym informatorze.

 

Tymczasem polecamy stronę:  https://www.plandaltonski.pl/.


Podczas szkolenia z samoregulacji i emocji

 

        Samoregulacja jest praktyką pozwalającą dzieciom i młodzieży samodzielnie zmieniać zachowanie poprzez zarządzanie swoimi emocjami. Umiejętność ta pomaga przezwyciężyć złość, frustrację i impulsywność  uczy także  koncentracji  oraz samokontroli. W nauce samoregulacji istotny jest pierwszy kontakt z podopiecznym, co ćwiczyliśmy poprzez aktywny trening werbalny. 


Emocjonujące szkolenie !
 
 

Z cyklu „Atlas funkcji mózgu” odbyły się dwa spotkania szkoleniowe, podczas których rozmawialiśmy o właściwościach pamięci oraz możliwości oceniania uczniów inaczej niż poprzez stopień. Uznaliśmy, że „stopniomania” nie służy rozwojowi uczniów, bo nic nie mówi o jego umiejętnościach, zdolnościach, możliwościach. Wyciągnięta z „ducha księgowości” przyczyniła się raczej do wzmacniania kultury błędu, polegającej na koncentracji na brakach zamiast mocnych stronach.  A przecież mało kto czuje się dobrze w środowisku ocenogennym. Warto zatem budować kulturę doceniania i informacji zwrotnej służącej rzeczywistemu uczeniu się uczniów.

Smutno o ocenach napisał jeden z uczniów: „Według mnie w szkole to oceny określają, kim jesteś. Liczą się tylko średnia i zdolności. I to nie jest dobre, bo sprawia, że niektórzy uczniowie źle myślą o sobie i źle się czują.” 


Procesowe wspomaganie w Bursie nr 1 ROZPOCZĘTE

 

 

Kluczem do efektywnego wspomagania placówki jest autentyczne rozpoznanie jej potrzeb rozwojowych. A jeden z etapów procesu odnosi się do diagnozy całej rady pedagogicznej. Wychowawcy Bursy nr 1 zdecydowali, iż wspomaganie dotyczyć będzie kształtowania u młodzieży kompetencji kluczowych w odniesieniu do kompetencji cyfrowych. Jest cel, wskaźniki i plan działań!


Warsztaty z doradztwa zawodowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Łomży

 

W październiku i listopadzie 2018 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Łomży odbyła się pierwsza seria grupowych spotkań uczniów z doradcą zawodowym ŁCRE Anną Borawską. W lekcjach poświęconych planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej wzięli udział uczniowie klas trzecich liceum (I LO) i gimnazjum (PG 6).

Uczniowie ZSO chętnie wypełniali testy predyspozycji zawodowych, których zadaniem była pomoc w wyborze kierunku studiów/szkoły ponadgimnazjalnej. Wzięli także udział w dyskusji na temat świadomości i konsekwencji wyborów edukacyjno-zawodowych.

Kontynuacją spotkań grupowych są konsultacje indywidualne uczniów bezpośrednio w szkole i w siedzibie ŁCRE. Spotkania grupowe i indywidualne z doradcą zawodowym mają na celu pomoc w świadomym wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE

 

Dlaczego Dalton?

Praktyczne szkolenie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

28.11.2018r.

 

 

CEL OGÓLNY: zapoznanie uczestników szkolenia z nurtem pedagogiki planu daltońskiego oraz rozbudzenie myślenia o uczeniu się jako procesie spersonalizowanym.

TREŚCI:

» Wprowadzenie do koncepcji edukacyjnej wg Helen Parkhurst.

» Funkcjonowanie grupy/klasy w oparciu o plan daltoński.

» Tworzenie narzędzi wspierających indywidualny rozwój każdego ucznia.

PROWADZĄCA:  Elżbieta Szumowska                                

ORGANIZATOR:  Marta Brzozowska                                         

START:  godz. 15.30 (3 godz. dydaktyczne)

KOSZT:  30 zł                                       


Współpracujemy z :