Kontakt

Nauka z wykorzystaniem motywu zagadek stała się już dość popularną formą edukacji. Ze wzglądu na swoją atrakcyjność polegającą na połączeniu podchodów z grą terenową uczniowie chętnie angażują się w poszukiwanie rozwiązań. A o rezultacie decydują współpracująca ze sobą grupa uczniów rozszyfrowując szereg łamigłówek i zadań w ograniczonym czasie. Dziś w związku ze zdalną nauką pojawiły się możliwości przeniesienia zadań tego typu do sieci. Dlatego pragnę przestawić i rekomendować materiały pomocne nauczycielom przy tworzeniu narzędzi edukacyjnych potrzebnych do stworzenia interaktywnych zagadek.
TWORZENIE ESCAPW GAME W GOOGLE FORMS
“Escape room krok po kroku” - prezentacja multimedialna Autorka: Lenamagda Magda
https://docs.google.com/presentation/d/1a_KdXoDkl7sOp1CYhEJVKud_OFZ-GoEaVTy1pM_lnvs/mobilepresent?fbclid=IwAR1zAQequL2PXZoaC11Zlxy-gAVSx2cDuZ3JWiwKPdYbUIofywWX-wHlmFw#slide=id.g729e8f9e86_0_151
Przykład wykorzystania Escape game w formularzu Google
TUTORIAL NA YOUTUBE
Link:https://www.youtube.com/watch?v=OFm86ml1xU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2mo9V_wDv3FSTDrkfapY7alWr8gSzTgK_n87kiRR1RtAo0oTKObD4675g
JAK DZIAŁA GENIAL.LY?
https://polonistkaprzytablicy.blogspot.com/2020/02/instrukcja-genially.html?m=1&fbclid=IwAR2w4tdksdTrfgIcC2BrDNZ1rf0o5HXt7DlLGzSaFvln8qdEADhsTwP8Y0o
https://www.polskizklasa.pl/genialne-genially-czyli-instrukcja-dla-poczatkujacych/
oprac. Marta Brzozowska
PADLET - wirtualną tablicą #zajęcia wychowawcze dla dzieci i młodzieży ![]() Akcja edukacyjna, która polega na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka jako symbol wdzięczności za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni. Kartki publikować można na klasowych wirtualnych tablicach, blogach, stronach szkół. Link do akcji: https://www.specjalni.pl/2020/03/kartka-dla-medyka-akcja-uczniow-i.html#more
Na www.padlet.com mnóstwo otwartych zasobów edukacyjnych nawiązujących do pracy medyków, lekarzy, pielęgniarek w formie interaktywnych puzzli, krzyżówek, rebusów i animacji. #godzina wychowawcza dla młodzieży
Przyrzeczenie Lekarskie obowiązujące absolwentów kierunku lekarskiego oraz lekarsko-dentystycznego uczelni medycznych w Polsce brzmi następująco: Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam: 1. obowiązki te sumiennie spełniać, 2. służyć zdrowiu i życiu ludzkiemu, 3. według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnej różnic, takich jak rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek, 4. nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po śmierci chorego, 5. strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich, jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych,
stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonali. Pytania kluczowe ![]() Pytania kluczowe są cennym narzędziem pobudzania motywacji wewnętrznej uczniów. Sprawdzają się zwłaszcza na początku zajęć, bo pozwalają skoncentrować uwagę już na samym starcie. Formułowanie takich pytań jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chcemy żeby nawiązywało do celów lekcji. Przymiotnik „kluczowe” jest istotny, bowiem sugeruje otwieranie czegoś. W sytuacji edukacyjnej odnosi się do otwierania procesu uczenia się poprzez osobiste zaangażowanie ucznia. Jednym z kryteriów konstruowania pytań kluczowych jest to, aby odnosiło się ono do rzeczywistości, było zakotwiczone w „tu i teraz”. Dzięki temu nabiera większej mocy i determinacji w znalezieniu na nie odpowiedzi. Ponieważ w obecnym czasie pandemii nowego znaczenia nabiera słowo zdrowie i wyrażenia jemu pochodne, zachęcam do skorzystania z poniższych pytań kluczowych nawiązujących do tematu zdrowia człowieka.
Pytania kluczowe do tematu ZDROWIE
» Co to znaczy być naprawdę zdrowym? » Dlaczego wykonywanie działań, które lubimy, przyczynia się do naszego zdrowia? » Co powoduje, że w obliczu wyzwania niektórzy się mobilizują, a inni rezygnują? » Jakie cechy osobiste pomogą ci radzić sobie z wyzwaniami i przeciwnościami losu? » Jaka jest różnica między „przeżywaniem” a „życiem”? » Dlaczego tak ważne jest dla nas, aby nasze życie miało „sens”? » Jak możemy wspierać osoby, które czują się samotnie?
oprac. Marta Brzozowska (z wykorzystaniem materiałów CEO D.Sterna) Animacje pomysłem na zdalne lekcje Przekaz wizualny jest świetnym kanałem do poznawania rzeczywistości, nauki krytycznego myślenia, dyskusji oraz kształtowania społecznie pożądanych postaw. Zachęcam nauczycieli do skorzystania z poniższych przykładów jako inspiracji na lekcje wychowawcze, zajęcia z zakresu nauk społecznych i etyki. Może będą też impulsem do wykorzystania według własnych pomysłów i potrzeb. Animacje są krótkie i łatwo dostępne na kanale YouTube Pierwsza propozycja to „Snack Attack” – zakres tematyczny animacji to powierzchowne ocenianie, stereotypy.
![]() https://www.youtube.com/watch?v=38y_1EWIE9I Pytania kluczowe do filmu: ● W jaki sposób można pokonać uprzedzenia społeczne? ● Jak małe działania mogą zmieniać nas samych i świat? ● Dlaczego ważne jest abyśmy potrafili rozpoznawać konkretne wzorce zachowań?
Druga propozycja to „Soar” – zakres tematyczny: spotkanie, porozumienie, relacje. ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=eDkpVwrhYfo&list=PLAZc6Sdb0W-3ACecd0u6sIHo-zU3a4as2&index=29 Animację można potraktować jako bazę do wymyślenia przez uczniów dalszego ciągu wydarzeń lub pomysłów na zakończenia historii zarówno w języku polskim jak i obcym.
oprac. Marta Brzozowska Serdecznym być Warto. I nie chodzi tu o powszechny kontakt face to face (obecnie utrudniony ze względów epidemiologicznych) ani zdalny, ale serdeczny, czyli od serca do serca. Moje obserwacje co do potrzeb uczniowskich kumulują się wokół potrzeby bycia autentycznie ważnym dla nauczyciela i rówieśników. Dawanie uwagi, czujność i ciekawość jest dla każdego ucznia ważnym elementem w kształtowaniu jego poczucia wartości i zdrowia psychofizycznego. Serdeczne relacje wpływają także na procesy poznawcze, to znaczy ułatwiają uczenie się. W relacji od serca do serca w mózgu aktywuje się supergwiazda wśród nauroprzekaźników, czyli oksytocyna, zwana „hormonem przywiązania”. Jej obecność wywołuje poczucie dobrostanu. I to jest idealny moment na zaciekawienie uczniów, rozpalenie ich motywacji wewnętrznej do działań, wyzwań, zadań i nauki. Jeśli my nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy odważnie i z pewnym ładunkiem emocjonalnym zagramy sztukę matematyczną, przyrodniczą czy językową, to w mózgach uczniów „odpalimy” dopaminę, która również ma świetną opinię wśród neurotransmiterów. To „cząsteczka przyjemności”, dająca napęd i stymulująca motywację wewnętrzną. Warto uczyć się od mistrzów dlatego polecam wystąpienia Rity Pierson. Rita Pierson – amerykańska nauczycielka W swoim wystąpieniu opowiada o roli relacji w edukacji, o trudnej nauce przepraszania za błędy i o tym, że dwie odpowiedzi poprawne bywają ważniejsze niż osiemnaście niepoprawnych. http://www.bluus.nl/Link do wystąpienia: https://www.youtube.com/watch?v=wzw_bEroAoM Implementacja wystąpienia: ● Pojęcia kluczowe. ● Co mnie zaintrygowało, zaciekawiło, poruszyło? ● Czego jeszcze potrzebuję? ● Co mogłabym/mógłbym wykorzystać w swojej pracy?
oprac. Marta Brzozowska Drodzy Uczniowie, W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną w naszym kraju, brakiem możliwości kontaktu bezpośredniego, wszystkim zainteresowanym polecamy strony internetowe z ciekawymi materiałami dotyczącymi doradztwa zawodowego. Zachęcamy do samodzielnej lektury (wykaz poniżej). W razie pytań zachęcamy do konsultacji drogą elektroniczną: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Doradcy zawodowi ŁCRE
· opisy różnych zawodów (ścieżki kariery, Miast Zawodów) · informacje związane z planowaniem kariery
· wyszukiwarka kierunków studiów na podstawie kryterium: przedmioty zdawane na maturze.
https://www.otouczelnie.pl/artykul/2610/Licea-Lomza · informacje na temat wszystkich łomżyńskich liceów z odnośnikami do ich stron internetowych Przykładowe testy doradcze, które można wykonać samodzielnie: · https://yep.academy/test-predyspozycji/ · http://www.doradcy-wroclaw.pl/attachments/article/111/Test%20inteligencji%20wielorakiej.pdf · http://archiwum.zsp1chojna.pl/Dokumenty/ankieta_sklonnoscizawodow.pdf · http://www.rpz.pceluban.pl/testy/#/index/Mg==/ · http://testy.nf.pl/Test/123/Relacje-miedzyludzkie-test/ · https://www.arealme.com/career/pl/ · https://www.arealme.com/16types/pl/ Razem łatwiej i skuteczniej Społeczność, grupa i wewnętrzne w niej interakcje są tymi elementami życia, które kształtują kompetencje poznawcze, zdolności praktyczne oraz określone postawy. Trudno jest nauczyć kogoś współpracy nie stymulując jej. Podobnie jest z decyzyjnością i odpowiedzialnością. Wymienione konstrukcje wymagają obecności drugiego człowieka oraz stworzenia warunków do parataktycznych ćwiczeń. Podczas realizacji wielu warsztatów edukacyjno-wychowawczych w różnych placówkach oświatowych dało się wyraźnie zauważyć i odczuć brak tych umiejętności wśród dzieci i młodzieży. Uczniowie mieli ogromne trudności z tym aby podzielić sią na zespoły i w nich współpracować. Źle reagowali na narzucony podział i jednocześnie sami nie potrafili doprowadzić do tego aby powstały grupy robocze. Niemal zawsze ktoś pozostawał sam, bez zaproszenia do współpracy. Odniosłam wrażenie, że młodzi ludzie nie mają zbyt częstych okazji do pracy zespołowej zwłaszcza w losowych, przypadkowych grupach. Współpracy można i warto uczyć już od początku edukacji przedszkolnej czy wczesnoszkolnej, bo daje wymierne atuty w postaci: » wzmacniania wewnętrznych relacji, » ujawniania mocnych stron i talentów, » nauki odpowiedzialności, » przygotowania do wystąpień publicznych, » uczenia się od siebie nawzajem, » szansy na pokonanie własnych ograniczeń np. nieśmiałości, » zachęty do słuchania i dyskutowania » nauki życzliwości i tolerancji.
Najefektywniej zdolności współpracy uczymy się wtedy, gdy jest potrzeba realizacji celów z osobami które mniej znamy. Kiedy grupa jest przypadkowa i pojawiają się inne osoby niż zazwyczaj mobilizacja i uwaga zwiększa się, ponieważ na nowo trzeba zdefiniować role i podzielić zadania. Za każdym razem jest to inne doświadczenie komunikacyjne i interakcyjne. Żeby móc spełnić kryterium pracy uczniów w różnych grupach w myśl „losowości” zachęcam do skorzystania z niżej przedstawionych pomysłów. BAZA POMYSŁÓW DZIELENIA NA GRUPY √ kolorowe cukierki np M&M ; spinacze do ubrań, karteczki, √ puzzle – można zrobić samemu z widokówek, zdjęć, plakatów (daje to możliwość dowolnego podziału nawet w sytuacji nieparzystej liczny uczniów), √ miasta – paski papieru z wybranymi nazwami miast – uczniowie szukają między sobą tych z danego państwa i w ten sposób tworzą podgrupy, √ postacie – uczniowie losują kartki z bohaterami lektur. Wspólny tytuł tworzy zespół. Podobnie można wykorzystać filmy i bajki, √ Czarny Piotruś – losowanie kart przy podziale na pary, √ Tribondy – przy podziale na trójki – szukanie wspólnego znaczenia np. rycerz-xero-obraz √ Słowo - słowa pasujące do siebie np. Hiszpania – plaża – wakacje, √ Memory – do podziału na pary, √ Ilość liter w imieniu, nazwisku, √ Sznurki – trzeba połączyć ze sobą 3,4 lub 5 różnych sznurków (co umożliwia tworzenie grup o nieparzystej liczbie osób). Nauczyciel trzyma sznurki w ten sposób żeby uczniowie widzieli tylko zwisające końce. Uczestnicy chwytają za nie, prowadzący uwalania górną część sznurków i tak powstają podgrupy.
oprac. Marta Brzozowska Support klasowy ![]() Początek zajęć. Siadamy w kręgu. Uczniowie trochę spięci nowymi okolicznościami przestrzeni, ale jednocześnie zaciekawieni nietypową sytuacją i kartami rozłożonymi na podłodze. Najpierw szybki Icebreaker dla rozluźnienia napięcia. Jeszcze rundka z „Dixitem” i byliśmy gotowi do rozmów, o tym jak w społeczności klasowej możemy być dla siebie wsparciem. Dzięki licznym ćwiczeniom warsztatowym i różnym aktywnościom uczniowie współpracowali ze sobą. Później omawialiśmy je w kręgu. Ta formuła sprawdziła się. A ja po raz kolejny doświadczyłam wagi relacji i uważności, przypominając sobie słowa K. Hurley: „Ludzie nie zmieniają swojego zachowania, gdy inni na nich wrzeszczą, zawstydzają, lub odsyłają żeby pobyli sami. Ludzie zmieniają swoje zachowania, gdy czują się wysłuchani, zrozumiani i kochani. Wzrost i zmiana potrzebuje bliskiej więzi i współczucia.” I jeszcze krótka myśl Korczakowska … „nie ma dzieci, są ludzie”. Tajemniczy list z Lesotho
Dzieci uczą się wtedy gdy są zaskakiwane, kiedy mają szansę uruchomić jak najwięcej zmysłów, są aktywne, pracują według własnego tempa oraz doświadczają poczucia sukcesu. Tajemniczy list z Afryki zaadresowany do konkretnej klasy w konkretnej łomżyńskiej szkole podstawowej okazał się trafionym pomysłem na rozpoczęcie warsztatów edukacyjnych zaproponowanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2 w Łomży. Głównym celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na to, czym jest empatia. Scenariusz zajęć skonstruowany był tak, aby jak najwięcej działań było po stronie uczniów. Zatem to on badali zawartość listu, czytali i oglądali to co przygotowała dla nich Lineo. Szukali Lesotha na mapie lub globusie po czym zaznaczali państwo na swoich konturach mapy. Dyskutowali o tym, czym jest empatia na podstawie materiałów oraz w odniesieniu do swoich społeczności klasowych, rangowali zdjęcia przedstawiające różne sytuacje związane z okazywaniem empatii. Ponad to szacowali swoje głosy oraz samodzielnie konstruowali definicję empatii, którą później wspólnie powtarzaliśmy na różne sposoby. W efekcie zajęcia pomogły uczniom: ● dostrzegać wartość empatii, ● rozumieć potrzeby innych osób, ● rozwijać umiejętność empatycznego zachowania poprzez: uważne słuchanie drugiej osoby ; zadawanie pytań podczas rozmowy ; nieporównywanie uczuć drugiej osoby ze swoimi, nieocenianie ; niedoradzanie rozwiązań, gdy ktoś o to prosi. ![]() ![]() I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Łomży oraz Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji serdecznie zapraszają nauczycieli i młodzież Państwa Szkoły do wzięcia udziału w VII Powiatowym Konkursie Recytatorskim „ZNAM ZIEMIĘ ŁOMŻYŃSKĄ” pod HONOROWYM PATRONATEM PREZYDENTA MIASTA ŁOMŻY i STAROSTY ŁOMŻYŃSKIEGO
Konkurs odbędzie się dnia 7 kwietnia 2020 roku o godzinie 10.00 w Auli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży. Pomóc uczniom zrozumieć mechanizm stresu
Dlatego warto abyśmy my dorośli pamiętali o tym, że:
III sesja edukacyjno - doradcza 17 lutego 2020r. odbyła się w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji III sesja pedagogów, psychologów i doradców zawodowych. Gościem zaproszonym z prelekcją była p. Agnieszka Sadłowska – pracownik socjalny z Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Łomży. Przedstawiła ciekawą ofertę warsztatową, skierowaną do dzieci i młodzieży z łomżyńskich szkół. „ Pomysł na problem ” i „Komunikacja bez przemocy”- psychoedukacja w zakresie wzmacniania kompetencji w radzeniu sobie przez młodzież z problemami okresu dorastania (prezentacja w załączniku). Szkoły zainteresowane współpracą proszone są o kontakt z OIK Łomża Następnie omówiono zagadnienia związane z V Giełdą Szkół Ponadgimnazjalnych, która odbędzie się 18 marca 2020r. Patronat honorowy nad imprezą objął prezydent Miasta Łomża pan Mariusz Chrzanowski. Odbyło się losowanie stanowisk i kolejności wystąpień (załącznik graficzny). Omówiono sprawy organizacyjne, logistyczne i techniczne związane z organizacją Targów. Materiały, które będą prezentowane podczas Giełdy należy przesłać do 10 marca 2020 r. na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. Przypomniano także, że 11 marca 2020 r. odbędzie się XX Giełda Pomysłów na Życie w III LO w Łomży. Na ten moment swoją obecność potwierdziło 27 uczelni wyższych. Maturzyści i uczniowie łomżyńskich szkół zaproszeni są do III LO w godzinach 12.00-14.00. Na zakończenie przedstawiono harmonogram zaplanowanych przez doradców zawodowych wydarzeń. Będą to: III spotkanie zawodoznawcze (kwiecień 2020) oraz Quiz zawodoznawczy dla uczniów klas 7 szkół podstawowych (maj 2020). Planowane są także jeszcze dwie sesje dla pedagogów, psychologów i doradców zawodowych .
Dziękując za obecność i współpracę pozdrawiamy serdecznie Sylwia Lutostańska i Mariola Milewska Doradcy zawodowi ŁCRE ![]() Zawody branżowe potrzebne na rynku pracy – obwieszczenie MEN na 2020 r.
Już po raz drugi, w formie obwieszczenia, Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Celem prognozy jest wskazanie, w jakim kierunku powinna rozwijać się oferta szkolnictwa branżowego w odniesieniu do potrzeb krajowego i wojewódzkiego rynku pracy. Automatyk, elektromechanik, elektronik, elektryk, kierowca mechanik, mechanik-monter maszyn i urządzeń, mechatronik, murarz-tynkarz, operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych, operator maszyn i urządzeń do robót ziemnych i drogowych, operator obrabiarek skrawających, ślusarz, technik automatyk, technik automatyk sterowania ruchem kolejowym, technik budowy dróg, technik elektroenergetyk transportu szynowego, technik elektronik, technik elektryk, technik energetyk, technik mechanik, technik mechatronik, technik programista, technik spawalnictwa, technik transportu kolejowego- to zawody o szczególnym znaczeniu dla rozwoju państwa. Nieco inaczej wygląda lista dla województwa podlaskiego: automatyk, betoniarz-zbrojarz, blacharz, blacharz samochodowy, cieśla, cukiernik, dekarz, elektromechanik, elektromechanik pojazdów samochodowych, elektronik, elektryk, kierowca mechanik, krawiec, kucharz, lakiernik samochodowy, magazynier-logistyk, mechanik motocyklowy, mechanik pojazdów samochodowych, mechanik-monter maszyn i urządzeń, mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych, mechatronik, monter izolacji budowlanych, monter konstrukcji budowlanych, monter sieci i instalacji sanitarnych, monter stolarki budowlanej, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, murarz-tynkarz, obuwnik, operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych, operator maszyn i urządzeń do robót ziemnych i drogowych, operator obrabiarek skrawających, piekarz, pracownik pomocniczy mechanika, pracownik pomocniczy stolarza, pracownik pomocniczy ślusarza, rolnik, stolarz, ślusarz, technik agrobiznesu, technik automatyk, technik budownictwa, technik budowy dróg, technik chłodnictwa i klimatyzacji, technik eksploatacji portów i terminali, technik elektronik, technik elektryk, technik energetyk, technik geodeta, technik informatyk, technik inżynierii sanitarnej, technik leśnik, technik logistyk, technik mechanik, technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, technik mechatronik, technik pojazdów samochodowych, technik programista, technik przemysłu mody, technik robót wykończeniowych w budownictwie, technik rolnik, technik spawalnictwa, technik spedytor, technik technologii drewna, technik technologii żywności, technik teleinformatyk, technik tyfloinformatyk, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technik weterynarii, technik żywienia i usług gastronomicznych. Warto zatem przyglądać się takim rankingom, przy wyborze ścieżki edukacyjnej po szkole podstawowej i przed wyborem kierunku studiów.
Sylwia Lutostańska-doradca zawodowy ŁCRE ”Kim będę jak dorosnę”-zajęcia doradcze w Przedszkolu nr 8 w Łomży
Dnia 16 grudnia 2019 r. doradczynie zawodowe z ŁCRE poprowadziły zajęcia z preorientacji zawodowej w grupie 5-cio latków „Słoneczek” w Państwowym Przedszkolu nr 8 w Łomży. Kim będę, jak dorosnę? Może strażakiem, policjantem, kierowcą, rolnikiem, weterynarzem albo architektem czy detektywem?... Rozmawialismy o zaletach i trudnościach różnych zawodó1), oraz o predyspozycjach, jakie należy mieć, aby dany zawód dobrze wykonywać. Dzieci chętnie uczestniczyły w rozwiązywaniu zagadek o zawodach. Odrywały zalety i wady różnych zawodów. Doskonale odgadły, dlaczego praca rolnika, lekarza i listonosza jest trudna, i czemu nie warto być śpiącym rycerzem … Kolorowanki i naklejki , to nagroda za ciężką pracę dzieci, które zaskakiwały wiedzą i pomysłowością. Okazało się, że praca Mikołaja , mimo że ciekawa, należy do trudnych i niebezpiecznych J Z życzeniami pogodnych i białych Świąt Bożego Narodzenia oraz całym mnóstwem zamówionych prezentów dziękują doradcy zawodowi ŁCRE – Sylwia Lutostańska i Mariola Milewska. Zajęcia z preorientacji zawodowej w Przedszkolu nr 1 w Łomży
13 grudnia 2019 r. w Państwowym Przedszkolu nr 1 w Łomży, w grupie 5-latków „Smerfów” odbyły się zajęcia z preorientacji zawodowej. „Kim będę jak dorosnę?” - temat zajęć porusza i ożywia, zwłaszcza , że dzieci już wiedzą, co będą robiły J Policjantki i żołnierze są w zakresie zainteresowania dziewcząt, a chłopcy chcą być nie tylko strażakiem czy rolnikiem, ale także muzykiem i projektantem mody. Niezmiennie strażak, policjant, lekarz, weterynarz i nauczyciel to zawody , które wśród dzieci cieszą się dużą popularnością. Zabawa w głuchy telefon, który przekazywał słowa - atrybuty zawodów wzbudziła chęć rywalizacji, a rozmowa o leniwym, śpiącym rycerzu, który nie chciał nic robić nastroiła do refleksji, że koniecznie w życiu trzeba się czymś ciekawym zająć. Serdecznie dziękuję za zaproszenie p. Aldonie Wojewodzie, wychowawczyni grupy, a dzieciom życzę wytrwałości w dążeniu do już określonych , pięknych ideałów.
Sylwia Lutostańska –doradca zawodowy ŁCRE |
- Pasja, profesja, powołanie - zawody ochrony zdrowia
- Zaproszenie na szkolenie - „Zamówienia publiczne przy realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych i w codziennej praktyce”
- Pasja, profesja, powołanie_II
- II SESJA EDUKACYJNO – DORADCZA_2019
- Co będę robił, jak dorosnę?
- Relacja ze spotkania z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej Nr 10 w Łomży
- Pasja Profesja Powołanie podsumowanie konkursu plastycznego
- Zaproszenie na podsumowanie VII Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego „Pasja, profesja, powołanie
- Diagnoza dziecka krzywdzonego i pomoc po traumie przemocy
- Huragan uśmiechu z burzą komunikacyjną w tle
- Spotkanie zawodoznawcze - pasja, profesja, powolanie
- VII Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym dla Szkół Podstawowych
- I Spotkanie zawodoznawcze "Pasja, profesja, powołanie"- ZAWODY MUNDUROWE
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020
- V Sesja edukacyjno - doradcza 2019