Reklama
Reklama

Kontakt

Emocjonujące szkolenie !
 
 

Z cyklu „Atlas funkcji mózgu” odbyły się dwa spotkania szkoleniowe, podczas których rozmawialiśmy o właściwościach pamięci oraz możliwości oceniania uczniów inaczej niż poprzez stopień. Uznaliśmy, że „stopniomania” nie służy rozwojowi uczniów, bo nic nie mówi o jego umiejętnościach, zdolnościach, możliwościach. Wyciągnięta z „ducha księgowości” przyczyniła się raczej do wzmacniania kultury błędu, polegającej na koncentracji na brakach zamiast mocnych stronach.  A przecież mało kto czuje się dobrze w środowisku ocenogennym. Warto zatem budować kulturę doceniania i informacji zwrotnej służącej rzeczywistemu uczeniu się uczniów.

Smutno o ocenach napisał jeden z uczniów: „Według mnie w szkole to oceny określają, kim jesteś. Liczą się tylko średnia i zdolności. I to nie jest dobre, bo sprawia, że niektórzy uczniowie źle myślą o sobie i źle się czują.” 


Współpracujemy z :