Reklama
Reklama

Oxford University Press oraz ŁCRE

zapraszają nauczycieli języka angielskiego uczących w szkołach ponadpodstawowych na:

Professional Development Day

który odbędzie się  27 listopada 2018 (wtorek), w godz. 14:30-16:00

w siedzibie Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji, ul. Polna 16, Łomża

  

Bezpłatne szkolenie poświęcone nowej podstawie programowej dla szkół ponadpodstawowych obowiązującej od roku szkolnego 2019/2020 poprowadzi konsultantka wydawnictwa OUP – p. Katarzyna Dmitrow. W programie:

 

• Back to the Future – czyli o nowej podstawie programowej dla szkół ponadpodstawowych” - prezentacja

• dyskusja n.t. zmian w podstawie programowej,

• zapoznania się z propozycjami Oxford University Press przygotowywanymi pod kątem nowej podstawy programowej,

• zapoznania się z aktualnymi promocjami dla szkół ponadpodstawowych

• możliwość wybrania repetytorium dla maturzystów,

• zapoznania się z projektem czytelniczym Read On dla szkół średnich.

 

Każdy uczestnik otrzyma certyfikat udziału w szkoleniu.

 

Metodyka harcerska i metody aktywizujące –

czyli przepis na ciekawą katechezę.

 

Dnia 15 listopada 2018 roku w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji przy ulicy Polnej 16 odbyło się spotkanie szkoleniowe katechetów. Temat spotkania to: ,,Metodyka harcerska i metody aktywizujące – czyli przepis na ciekawą katechezę”. Spotkanie przebiegało w harcerskim duchu. Prowadzącym był ks. hm. Robert Szulencki Hufiec ZHP Ostrołęka. Ubrany w mundur harcerza wprowadził wszystkich w metodykę harcerska tworząc małe zastępy chętne do pracy. Zapoznał ze strukturą działania  ZHP i metodą harcerską, która charakteryzuje się: dobrowolnością, pozytywnością, pośredniością, wzajemnością oddziaływań, świadomością celów, indywidualnością, naturalnością. Po części teoretycznej w systemie małych grup przyszedł czas na działanie. Wszystkie zastępy otrzymały koperty z szyframi i rozpoczęły pracę pod czujnym okiem ks. hm. Roberta Szulenckiego. Szyfr czekoladka, szyfr ułamkowy, znaki patrolowe, to niektóre z szyfrów, które zostały wykorzystane do wykonaniu zaszyfrowanych zadań wprowadzających katechetów w zbliżający się okres Adwentu. Zastępy kolejno prezentowały pracę metodyką harcerską, którą wykorzystają w tworzeniu scenariuszy katechez.

 

Konsultant ds. religii

                                                                                                                  Anna Domurat

Doradcy zawodowi ŁCRE w „Akademii Biznesu”

w  ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości

 

W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 15 listopada 2018 r. w PWSIiP w Łomży odbyło się spotkanie Akademia Biznesu obudź w sobie przedsiębiorcę. Jego uczestnikami byli studenci PWSIiP i młodzież z łomżyńskich szkół ponadgimnazjalnych. Celem spotkania było zainspirowanie młodych ludzi ideą przedsiębiorczości i pokazanie im dobrych praktyk poprzez prezentację lokalnych firm odnoszących sukces.

Podczas „Akademii Biznesu” wystąpili: Andrzej Garlicki - zastępca prezydenta miasta Łomża, Małgorzata Bandach – doradca zawodowy PUP w Łomży, Anna Borawska – doradca zawodowy ŁCRE, Dariusz Perło - prorektor PWSIiP oraz Małgorzata Puchała – Naczelnik Centrum Obsługi Przedsiębiorców Urzędu Miejskiego w Łomży.

W drugiej części spotkania odbyła się debata z udziałem lokalnych przedsiębiorców. Jej uczestnikami byli przedstawiciele firm: NEMITECH Sp. z o.o. - Janusz Korsan i Paweł Szymański, IMPERIO LABORATORIES Sp. z o.o. - Paweł Szewczuk, LOG MAP - Roland Prusinowski, AQUATECH S.A - Beata Babińska, SONAROL Sp.j Najda - Stanisław Najda. Tuż po spotkaniu „Akademia Biznesu” młodzież miała szansę skorzystać z porad doradców zawodowych ŁCRE i PUP oraz pracowników Centrum Obsługi Przedsiębiorców w zakresie planowania swojej przyszłości edukacyjnej i zakładania działalności gospodarczej.

 

galerię zdjęć można obejrzeć na stronach www.mylomza.pl oraz www.pwsip.edu.pl

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE

Czy ocenienie rozwija ucznia?

 

„Oceny nie opowiadają historii wielu dzieci, których umysły kryją wielką wiedzę, ale Ci

uczniowie nie potrafią jej zaprezentować światu. Nie powiedzą też niczego o nauczycielu,

który codziennie stara się, by te dzieci uwierzyły w siebie i w to, że właśnie one mogą zmieniać świat.”

P. Ripp

 

 

 

ADRESACI: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

TERMIN: 20.11.2018 godz. 15.30 (3 godz. dydaktyczne)

CEL OGÓLNY: Pobudzenie refleksji na temat możliwości i skuteczności oceniania innego niż stopień.

PROWADZĄCA: Marta Brzozowska

KOSZT: Bezpłatne


Samoregulacja i emocje

 

ADRESACI:  Nauczyciele i wychowawcy wszystkich typów szkół i placówek

TERMIN: 22.11.2018r.

GODZ: 15.30 /4 godz. dydaktyczne/

TREŚCI:

1.      Przeżywanie emocji i nastrój w wieku dziecięcym i okresie dorastania – funkcjonowanie Ośrodkowego Układu Nerwowego.

2.      Konstruktywne i niekonstruktywne sposoby wpływania na nastrój (regulowania nastroju).

3.      Czynniki ryzyka i czynniki chroniące związane z samoregulacją, a zaburzenia i choroby psychiczne.

4.      Koncepcja resilience, odporność psychiczna.

5.      Profilaktyka i psychoedukacja dot. samoregulacji w warunkach szkolnych.

PROWADZACY: Mateusz Rainka

ORGANIZATOR: Marta Brzozowska

KOSZT: 30 zł.


Zaproszenie na szkolenie

METODYKA HARCERSKA I METODY AKTYWIZUJĄCE

   CZYLI PRZEPIS NA CIEKAWĄ KATECHEZĘ.

 
  • Terminy: 15 listopad 2018r.
  • Start: godz. 16.00
  • Adresaci: nauczyciele religii wszystkich typów szkół i placówek

Prowadzący: ks. Robert Szulęcki

  • Koszt: bezpłatne
  • Opis szkolenia

 CEL:  Zapoznanie z różnymi aktywizującymi metodami - metodyka harcerska.


O radzeniu sobie z czerwoną złośnicą, czyli co działo się na szkoleniu?

 

 

Zamiana Czerwonej Złośnicy w Czarodziejkę Śmiejkę wymaga wyćwiczenia pewnych umiejętności wśród dzieci. Treningi warto zaczynać już w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wybrane umiejętności dotyczą:

1.      Zdolności społecznych (słuchanie, mówienie miłym głosem, mówienie odważnym głosem, nagradzanie siebie…)

2.      Sprawności przedszkolnej/szkolnej (zadawanie pytań, działanie wg. wskazówek,  dołożenie wszelkich starań …)

3.      Nawiązywanie przyjaźni (pozdrawianie, rozumienie innych, przyłączanie się, czekanie na swoja kolej…)

4.      Radzenie sobie z emocjami ( poznawanie swoich uczuć,  radzenie sobie z pominięciem,  proszenie o rozmowę,  radzenie sobie ze strachem…)

5.      Alternatywy agresji (radzenie sobie z uczuciem złości, rozwiązywanie problemu, akceptowanie konsekwencji…)

6.      Radzenie sobie ze stresem (relaks,  radzenie sobie z popełnianiem błędów, radzenie sobie z przegrywaniem, chęć bycia pierwszym…)

 


Młodzi mistrzowie sportu na zajęciach z doradztwa zawodowego w SP nr 2 w Łomży

 

Aleksandra, Marta i Damian – wschodzące gwiazdy sportu odwiedziły we wtorek 30.09.2018 roku uczniów klasy VII a i VIII b ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Łomży podczas zajęć z doradztwa zawodowego. Tematem wiodącym lekcji była prezentacja osób, które odnoszą sukcesy.

Goście przybyli na zaproszenie doradcy zawodowego ŁCRE Anny Borawskiej.

Ola, Marta i Damian są uczniami II klasy Liceum Mistrzostwa Sportowego w Łomży. Podczas spotkania z młodzieżą z SP2 opowiadali jak zainteresowania sportowe przekształcić w pasję i sposób na życie. Ola trenuje boks, Marta – lekkoatletykę, a Damian – piłkę nożną. Wszyscy troje zgodnie stwierdzili, że mimo iż treningi wymagają sporo poświęceń  i zajmują im sporo czasu (nawet 20 godzin tygodniowo!), to są szczęśliwi, ponieważ mogą realizować swoją pasję. Młodzi mistrzowie są zadowoleni z wyboru szkoły (LMS), w której mogą nie tylko zdobywać wiedzę i przygotować się do matury, ale też trenować ukochaną dyscyplinę sportu.

Bohaterowie spotkania udzielili młodszym kolegom wskazówek, jak dbać o kondycję fizyczną i zdrowy styl życia. Opowiedzieli o swoim rozkładzie dnia, licznych sukcesach, medalach i odznaczeniach oraz jak to się stało, że postanowili poświęcić swoją przyszłość sportowi. Uczniowie SP2 mieli również możliwość obejrzenia filmików z udziałem młodych sportowców z LMS oraz przymierzenia rękawic bokserskich Oli, która udzielała krótkiego instruktażu podstawowych ciosów. Damian opowiedział także o swojej drodze do Łomżyńskiego Klubu Sportowego, która już zaczęła przekształcać się w drogę do… Realu Madryt.

Ta niezwykła lekcja na temat realizacji swoich pasji i zainteresowań na pewno na długo pozostanie w pamięci uczniów SP2. Być może niektórzy z nich zechcą tak jak Ola, Marta i Damian zostać uczniami LMS i stać się gwiazdami sportu.

Młodym mistrzom sportu życzymy kolejnych sukcesów i dziękujemy za spotkanie!

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


Zaproszenie na warsztaty
 
"Zagrożenia samobójcze wśród dzieci i młodzieży -
symptomy oraz algorytmy postępowania"
 
 

Temat warsztatów:

  • Zagrożenia samobójcze wśród dzieci i młodzieży- symptomy oraz algorytmy postępowania

Program warsztatów/Tezy szczegółowe:

  • Samobójstwa dzieci i młodzieży – skala zjawiska, przyczyny
  • Zagrożenie samobójstwem – ocena ryzyka, symptomy
  • Samouszkodzenia a samobójstwa.
  • Algorytmy postępowania wobec dziecka w ryzyku samobójczym.
  • Rozmowa z dzieckiem. Rozmowa z opiekunami dziecka.
  • Wzmacnianie systemu środowiskowego i praca z rodziną.
  • Procedury postwencyjne na terenie szkoły/placówki.
  • Profilaktyka zagrożeń samobójczych wśród dzieci i młodzieży.

Cel warsztatów:

  • Dostarczenie i podniesienie poziomu wiedzy oraz umiejętności beneficjentów z zakresu rozpoznawania u dzieci i młodzieży symptomów myśli samobójczych oraz sposobów postępowania.

Prowadząca:

  • mgr Anna Tuszyńska – od 11 lat dyrektor Centrum Pomocy Dzieciom (dawniej Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny) Stowarzyszenia KLANZA w Białymstoku

Data i czas szkolenia:

  •  19.11.2018 - 8 godz. dydaktycznych (8.30 – 15.30)
Koszt szkolenia:
  • Bezpłatne (decyduje kolejność zgłoszeń) Rekrutacja zakończona w dniu 16.11.2018r.

Atlas funkcji mózgu

Jak działa pamięć?

 

 

ADRESACI: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

TERMIN: 29.10.2018 godz. 15.30 (3 godz. dydaktyczne)

CEL OGÓLNY: Doskonalenie umiejętności implementowania wiedzy z zakresu neurobiologii w praktykę szkolną.

TREŚCI:

» Mózg ucznia miejscem pracy nauczyciela.

» Rola hipokampu w procesach pamięciowych.

» Emocje markerami pamięci.

» Jak koncentrować uwagę uczniów od pierwszych minut lekcji?

PROWADZĄCA: Marta Brzozowska

KOSZT: Bezpłatne


Współpracujemy z :