Reklama
Reklama

PODSUMOWANIE VI EDYCJI MIĘDZYSZKOLNEGO  KONKURSU  PLASTYCZNEGO

„Zawody w Łomży 600 lat temu”

          17 grudnia 2018 roku o godzinie 9.30 w siedzibie ŁCRE w Łomży odbyło się wręczenie nagród i wyróżnień uczniom
klas IV – VI szkół podstawowych,
którzy brali udział w konkursie plastycznym, organizowanym przez doradców zawodowych.

Na konkurs  wpłynęło 69 prac plastycznych, wykonanych techniką dowolną. Do konkursu przystąpiły następujące
Szkoły Podstawowe: SP 2, SP 7, SP 9, SP 10,  Zespół Szkół Specjalnych, Zespół Szkolno – Przedszkolny w Piątnicy,
SP w Przytułach, SP w Wygodzie, SP w Dobrzyjałowie.

Komisja w składzie :

- p. Karolina Skłodowska – kierownik Galerii Sztuki Współczesnej w Łomży

- p. Anna Bureś – artysta plastyk MDK DŚT w Łomży 

- p. Agnieszka Chojnowska – artysta plastyk                 

- p. Maciej Listowski – dyrektor  ŁCRE

 oceniła i wyłoniła zwycięzców konkursu:      

             

Grand Prix Konkursu – Magdalena Dąbkowska ZSS w Łomży - opiekun p. Emilia Sadowska

Laureaci konkursu:

 I miejsce Adam Kopczewski ,  ZSP w Piątnicy; opiekun -  p. Justyna Kryszpin- Żmuda                 

II miejsceAleksandra Milewska, ZSP w Piątnicy; opiekun - p. Marzena Połomska                 

III miejsceOliwia Chojnowska, SP nr 9 w Łomży; opiekun -  p. Arkadiusz Bałazy

 

Wyróżnienia otrzymali:

- Piotr Jurkiewicz - ZSP w Piątnicy ; opiekun – p. Justyna Kryszpin- Żmuda

- Julia Sielawa – SP w Dobrzyjałowie ; opiekun – p. Barbara Jasińska

- Maciej Pieńkowski – SP w Wygodzie; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Błażej Chyl  – SP w Wygodzie ; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Dominika Konikowska – ZSS w Łomży; opiekun – p. Maria Purzeczko

- Paweł Święcica – SP w Przytułach; opiekun – p. Ewa Sacha

- Sandra Bałdyga – SP nr  10 w Łomży; opiekun – p. Marta Kisiel

- Beata Włodkowska – SP w Przytułach; opiekun – Ewa Sacha

- Gabriel Gąska – SP nr  9 w Łomży ; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Natalia Chojnowska – SP nr  9 w Łomży; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Piotr Koczyński – SP nr 7 w Łomży; opiekun – p. Ewa Budryk

- Magda Maciejewska – SP nr 2 w Łomży; opiekun – p. Justyna Czerwonko

 

      Doradcy zawodowi Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.

Informujemy, że wszystkie prace, które wpłynęły na konkurs zostały umieszczone na wystawie w holu ŁCRE w Łomży.

Zapraszamy wszystkich chętnych do obejrzenia wystawy.

Zdjęcia  z podsumowania możecie państwo obejrzeć w zakładce: Galeria/2017/2018/Podsumowanie konkursu plastycznego .

 

 Doradcy zawodowi ŁCRE

Głównym sponsorem konkursu plastycznego  był Zakład Usług Informatycznych „ NOVUM ”.

 


 


Relacja ze szkolenia – Plan Daltoński

 

Plan Daltoński jest koncepcją pracy stworzoną przez Helen Parkhurst  około 1911 roku. System daltoński opiera się na potencjale każdego dziecka i kształtuje umiejętności związane ze współpracą, samodzielnością i odpowiedzialnością. Kluczowymi elementami metody daltońskiej są: instrukcja jako wizualizacja procesu uczenia się, narzędzia do samodzielnego planowania pracy ucznia, kolorowe oznaczenia dni tygodnia, dyżurów i wiele innych pomocy, których zastosowanie można było poznać podczas warsztatów metodycznych przeprowadzonych przez p. Elżbietę Szumowską. Praktycy  Planu Daltońskiego mówią, że praca tą metodą pozwala im m.in. na:

● personalizację uczenia się,

● wykorzystanie naturalnej aktywności dziecka,

● uwzględnienie zainteresowań.

            Już w przyszłym semestrze planujemy wizytę studyjną w certyfikowanej placówce pracującej wg Planu Daltońskiego. Szczegóły w nowym informatorze.

 

Tymczasem polecamy stronę:  https://www.plandaltonski.pl/.


Podczas szkolenia z samoregulacji i emocji

 

        Samoregulacja jest praktyką pozwalającą dzieciom i młodzieży samodzielnie zmieniać zachowanie poprzez zarządzanie swoimi emocjami. Umiejętność ta pomaga przezwyciężyć złość, frustrację i impulsywność  uczy także  koncentracji  oraz samokontroli. W nauce samoregulacji istotny jest pierwszy kontakt z podopiecznym, co ćwiczyliśmy poprzez aktywny trening werbalny. 


Emocjonujące szkolenie !
 
 

Z cyklu „Atlas funkcji mózgu” odbyły się dwa spotkania szkoleniowe, podczas których rozmawialiśmy o właściwościach pamięci oraz możliwości oceniania uczniów inaczej niż poprzez stopień. Uznaliśmy, że „stopniomania” nie służy rozwojowi uczniów, bo nic nie mówi o jego umiejętnościach, zdolnościach, możliwościach. Wyciągnięta z „ducha księgowości” przyczyniła się raczej do wzmacniania kultury błędu, polegającej na koncentracji na brakach zamiast mocnych stronach.  A przecież mało kto czuje się dobrze w środowisku ocenogennym. Warto zatem budować kulturę doceniania i informacji zwrotnej służącej rzeczywistemu uczeniu się uczniów.

Smutno o ocenach napisał jeden z uczniów: „Według mnie w szkole to oceny określają, kim jesteś. Liczą się tylko średnia i zdolności. I to nie jest dobre, bo sprawia, że niektórzy uczniowie źle myślą o sobie i źle się czują.” 


Procesowe wspomaganie w Bursie nr 1 ROZPOCZĘTE

 

 

Kluczem do efektywnego wspomagania placówki jest autentyczne rozpoznanie jej potrzeb rozwojowych. A jeden z etapów procesu odnosi się do diagnozy całej rady pedagogicznej. Wychowawcy Bursy nr 1 zdecydowali, iż wspomaganie dotyczyć będzie kształtowania u młodzieży kompetencji kluczowych w odniesieniu do kompetencji cyfrowych. Jest cel, wskaźniki i plan działań!


Warsztaty z doradztwa zawodowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Łomży

 

W październiku i listopadzie 2018 roku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Łomży odbyła się pierwsza seria grupowych spotkań uczniów z doradcą zawodowym ŁCRE Anną Borawską. W lekcjach poświęconych planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej wzięli udział uczniowie klas trzecich liceum (I LO) i gimnazjum (PG 6).

Uczniowie ZSO chętnie wypełniali testy predyspozycji zawodowych, których zadaniem była pomoc w wyborze kierunku studiów/szkoły ponadgimnazjalnej. Wzięli także udział w dyskusji na temat świadomości i konsekwencji wyborów edukacyjno-zawodowych.

Kontynuacją spotkań grupowych są konsultacje indywidualne uczniów bezpośrednio w szkole i w siedzibie ŁCRE. Spotkania grupowe i indywidualne z doradcą zawodowym mają na celu pomoc w świadomym wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE

 

Dlaczego Dalton?

Praktyczne szkolenie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

28.11.2018r.

 

 

CEL OGÓLNY: zapoznanie uczestników szkolenia z nurtem pedagogiki planu daltońskiego oraz rozbudzenie myślenia o uczeniu się jako procesie spersonalizowanym.

TREŚCI:

» Wprowadzenie do koncepcji edukacyjnej wg Helen Parkhurst.

» Funkcjonowanie grupy/klasy w oparciu o plan daltoński.

» Tworzenie narzędzi wspierających indywidualny rozwój każdego ucznia.

PROWADZĄCA:  Elżbieta Szumowska                                

ORGANIZATOR:  Marta Brzozowska                                         

START:  godz. 15.30 (3 godz. dydaktyczne)

KOSZT:  30 zł                                       


ABC Kompetencji Kluczowych na radach pedagogicznych
w Zespole Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży
oraz w Zespole Centrów Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego w Łomży

 

 

W rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych idealnie wpisuje się model cyklu Kolba, który stał się doświadczeniem nauczycieli obu rad szkoleniowych. Wspólnie przeszliśmy cały proces, realizując następujące wyzwania:

      1.      Własną aktywność (działanie, doznanie, przeżycie)
2.     
Refleksję (obserwowanie, rozważanie, odtwarzanie emocji)
3.     
Odniesienia teoretyczne (wyciąganie wniosków, uogólnienia, stawianie hipotez, analizowanie)
4.     
Odniesienie do praktyki (planowanie następnych działań, zastosowanie, wdrażanie nowych rozwiązań)


Kolejne zajęcia z doradztwa zawodowego w Bursie Szkolnej nr 2 w Łomży

 

W czwartek 15.11.2018 r. w Bursie Szkolnej nr 2 w Łomży odbyły się kolejne w tym roku szkolnym zajęcia z cyklu „Kompetencje. Doradztwo zawodowe”.  

Warsztaty pod tytułem „Jak się uczyć, by nauka przynosiła pozytywne efekty?” przeprowadziła Anna Borawska – doradca zawodowy ŁCRE.

Wychowankowie bursy poznali m.in. własny styl uczenia się,  na podstawie którego dowiedzieli się, jakie techniki i metody przyswajania wiedzy powinni stosować, aby ich nauka była efektywna. Dyskutowali także o czynnikach mających wpływ na przyswajanie wiadomości i umiejętności.

Wszyscy doszli do wniosku, że pozytywne efekty nauki są gwarantem sukcesu na maturze, która otworzy im drzwi do kariery.

Spotkanie jak zwykle upłynęło w bardzo miłej atmosferze. Kolejne zajęcia już za miesiąc…

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


 

Sesja doradcza pedagogów i psychologów szkolnych i placówek oświatowych.

 

                   Dnia 19 listopada 2018 roku odbyła się kolejna sesja edukacyjno – doradcza w formie szkolenia na temat: „ Zagrożenia samobójcze wśród dzieci i młodzieży – symptomy oraz algorytmy postępowania”.

Warsztaty prowadziła pani Anna Tuszyńska psycholog i dyrektor Centrum Pomocy Dzieciom Stowarzyszenia Klanza w Białymstoku.

Celem warsztatów było podniesienie poziomu wiedzy oraz umiejętności z zakresu rozpoznawania u dzieci i młodzieży symptomów myśli samobójczych oraz sposobów postępowania w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy zostali wyposażeni w konkretne narzędzia i materiały, które mogą wdrażać w swojej pracy.

                   W  trakcie  szkolenia prowadząca odpowiadała na pytania uczestników odwołując się do własnej pracy z młodzieżą i wieloletniego doświadczenia.  

galeria zdjęć

 

                                                                     Dziękujemy wszystkim za udział w spotkaniu.

                                                                                   doradcy zawodowi ŁCRE


Współpracujemy z :