Reklama
Reklama

Finał  VI Międzyszkolnego Quizu Zawodoznawczego dla klas 7 !!!

 

 14 maja  2019 roku o godzinie 9.oo  w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji odbył się finał VI Quizu dla uczniów klas VII, którego pierwszy etap został wcześniej przeprowadzony w szkołach.

Organizatorami  byli doradcy zawodowi  ŁCRE w Łomży. Celem Quizu było rozpowszechnienie tematyki edukacyjno – zawodowej,  zapoznanie uczniów ze ścieżkami edukacyjnymi, uświadomienie konieczności  planowania własnej przyszłości oraz sprawdzenie stopnia znajomości zawodów.

Podczas finału uczniowie klas 7  musieli zmierzyć się z pytaniami  o starych zawodach i zawodach przyszłości, wykazać się wiedzą z zakresu zagadnień zawodoznawczych,  szkołach i kierunkach kształcenia w Łomży.

Do rywalizacji przystąpili uczniowie z SP 1, SP 2, SP  7, SP 9, SP 10  i SP z Piątnicy, SP z Nowogrodu, SP z Kupisk, SP z Jarnut.

Uczniowie wykazali się dużą znajomością tematu, a rywalizacja pomiędzy drużynami była bardzo wyrównana. Największe emocje  wzbudziła konkurencja kalambury o zawodach.

Zaproszonym gościem i przewodniczącym jury była p. Joanna Filipkowska dyrektor Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Łomży.

Laureaci  VI  Quizu  Zawodoznawczego klas 7:

I miejsce – Szkoła Podstawowa  nr 9 w Łomży (Julia Serafin, Olivier Mieczkowski, Dawid Dembek)

II miejsce – Szkoła Podstawowa  nr 7 w Łomży (Wiktoria Bagińska, Igor Podstolski, Hubert Chojnowski)

III miejsce – Szkoła Podstawowa nr 10 w Łomży (Nikola Chojnowska, Martyna Frąckiewicz, Katarzyna Łępicka).

Nagrody zwycięskim drużynom oraz wyróżnienia wręczyła pani Grażyna Klimek zastępca naczelnika Wydziału Edukacji w Łomży i pan Maciej Listowski dyrektor ŁCRE w Łomży.

galeria zdjęć

    Sponsorami quizu byli Urząd Miasta Łomża i Zakład Usług Informatycznych Novum.

           

                                              Wszystkim uczestnikom, opiekunom  serdecznie dziękujemy.

                                                                                                   doradcy zawodowi ŁCRE


Wydział Edukacji w Łomży

oraz

Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji 

ZAPRASZAJĄ

LIDERÓW WDN na spotkanie

które odbędzie się

28 maja  2019r., godz. 13.30

(3 godz. dydaktyczne)

 

w siedzibie ŁCRE (sala konferencyjna na pierwszym piętrze)

 

 

PROGRAM SPOTKANIA

1.       Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli jako koncepcja ukierunkowana   na rozwój placówki. 

2.       Rola Wydziału Edukacji w zakresie doskonalenia nauczycieli i wspomagania rozwoju placówki.

3.       Formy i metody wspomagania. 

4.       Ewaluacja wewnętrzna w działaniach WDN. 


Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne
 
 
 

TEMAT: Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole (zaburzenia depresyjne, lękowe, astma, cukrzyca).

CELE: Zaprezentowanie specyfiki chorób przewlekłych, przedstawienie specyfiki funkcjonowania dziecka z różnymi chorobami przewlekłymi, omówienie aspektów pracy szkoły, w ramach których należy dostosować wymagania wobec dzieci chorych oraz formy tych dostosowań.

ADRESACI: pedagodzy, psychologowie, nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

FORMA: warsztat

TERMIN: 27.05.2019

START: godz. 15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCA: Magdalena Pękalak-Pawłowicz – psycholog

KOSZT: Bezpłatne


QUIZIZZ – nowoczesne narzędzie do tworzenia quizów
 
 

ADRESACI: nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych.

CZAS TRWANIA: 1 spotkanie - 3 godziny dydaktyczne od godziny 1600 do 1830.

DATA SZKOLENIA: 23.05.2019;

MIEJSCE SZKOLENIA: Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży ul. Polna 16

CEL SZKOLENIA:

1.  Zdobycie umiejętności tworzenia nowych quizów.

2.  Praktyczne wykorzystanie bazy istniejących quizów.

3.   Zasady przeprowadzania quizów: w grze na żywo, jako zadanie domowe, i jako gra solo.

4.   Analiza raportów po przeprowadzeniu quizu.

PROWADZĄCY: Janusz Kossakowski

TYP SZKOLENIA: warsztaty

KOSZT: bezpłatny


Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dziecka
w przedszkolu

 

TEMAT: Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.

CELE: Przekazanie istotnych informacji dotyczących rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.

TREŚCI: nieprawidłowości w wymowie dziecka w wieku przedszkolnym, które mieszczą się normie rozwojowej-przyczyny wad wymowy u dzieci-prezentacja przykładowych ćwiczeń wspomagających rozwój mowy dziecka: (m.in. ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne).

ADRESACI: Nauczyciele edukacji przedszkolnej

FORMA: Warsztat

TERMIN: 27.05.2019

START: godz.15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCA: Alicja Pyczot 

KOSZT: Bezpłatne


ZAGROŻENIA XXI WIEKU – CYBERPRZEMOC
 
 

CELE:

- zwrócenie uwagi na problem cyberprzemocy w społeczności szkolnej,

- uświadomienie następstw nadużywania nowoczesnych środków przekazu.

ADRESACI: wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wszystkich typów szkół

DATA SZKOLENIA: 16.05.2019r., godz. 15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCE: Sylwia Lutostańska, Marzena Wasilewska

KOSZT: bezpłatnie

 

Zapisy na szkolenie do 15 maja 2019r.


ZAPROSZENIE NA SZKOLENIE

„ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU PERSONELEM”

 

Tytuł:  Asertywność w zarządzaniu personelem

Cele:

·         Kształtowanie umiejętności wyrażania siebie w relacjach z innymi ludźmi.

·         Identyfikacja realnych konsekwencji zachowań nieasertywnych dyrektora.

·         Kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami asertywnego dyrektora.

Data: 15.05.2019 godz. 13:00

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne

Adresaci: Dyrektorzy placówek oświatowych, nauczyciele oraz wszyscy zainteresowani

Prowadząca: Anna Borawska

 

Koszt: bezpłatnie

UWAGA! Zmiana godziny szkolenia z 1000 na 1300


WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA EDUKACYJNO-ZAWODOWEGO

W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM DLA DOROSŁYCH W ŁOMŻY

 


Słuchacze I Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych działającego w ramach Zespołu Centrów Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego w Łomży wzięli udział w warsztatach edukacyjno-doradczych prowadzonych przez doradcę zawodowego ŁCRE Annę Borawską.

Podczas zajęć wyeksponowane zostały zalety i korzyści płynące z uczenia się przez całe życie. Jako że słuchacze ZCKPiU w Łomży rozpoczynają już przygotowania do letniej sesji egzaminacyjnej, chętnie zapoznali się ze strategiami zwiększającymi efektywność procesu uczenia się, uzależnionymi od indywidualnego stylu nauki. Dowiedzieli się również jak radzić sobie ze stresem, szczególnie tym egzaminacyjnym i dlaczego warto uważnie czytać polecenia podczas sprawdzianów.

W trakcie spotkania poruszona została także problematyka kształtowania kompetencji kluczowych, dzięki którym młodzi ludzie mogą liczyć na udany start w świecie zawodowym. Podsumowaniem zajęć była dyskusja na temat kompetencji interpersonalnych, a szczególnie umiejętności współpracy w grupie i zasad savoir vivre ułatwiających funkcjonowanie w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Serdecznie dziękuję słuchaczom I Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych za aktywne uczestnictwo w warsztatach edukacyjno-zawodowych oraz Panu Dyrektorowi ZCKPiU w Łomży za umożliwienie tegoż spotkania.

 

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


RELACJA ZE SZKOLENIA

„Jak ucząc aktywnie uczyć efektywnie”

 

galeria zdjęć

„Jak ucząc aktywnie uczyć efektywnie” to tytuł kolejnego szkolenia zorganizowanego 25.04.2019 roku w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji prowadzonego przez Annę Borawską – doradcę zawodowego. Przybyła nań liczna grupa nauczycieli z łomżyńskich placówek oświatowych reprezentujących różne dyscypliny i poziomy edukacji – od przedszkoli po szkoły ponadgimnazjalne. To bardzo budujące, że tak wiele osób jest zainteresowanych poznawaniem tajników skutecznej edukacji.

Uczestnicy spotkania poznali kilka metod aktywizujących, które mieli okazję przetestować na sobie samych podczas części praktycznej szkolenia. Tym samym mogli przekonać się o zaletach prezentowanych narzędzi dydaktycznych. Szczególny nacisk został położony na kształtowanie kompetencji miękkich podczas uczniowskich ćwiczeń oraz nauczanie przez doświadczenie z wykorzystaniem różnych stylów uczenia się.

Metody aktywizujące są odpowiedzią na postępujący wraz z wiekiem spadek motywacji uczniów do nauki. Zasadnie stosowane mogą przyczynić się do wzrostu efektywności procesu nauczania – uczenia się. To wspólny wniosek uczestników warsztatów.

Dziękuję za duże zainteresowanie szkoleniem i tak wysoką frekwencję. Wszystkich dyrektorów placówek, z których przybyli pedagodzy powinien ucieszyć fakt, że nauczyciele troszczą się o wzbogacanie swojego warsztatu pracy o nowe metody aktywizujące, przez co proces nauczania będzie z pewnością skuteczniejszy.

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


Relacja z wizyty studyjnej w Szkole No Bell

galeria zdjęć

Wizyta studyjna w Szkole No Bell w Konstancinie-Jeziorna była cennym doświadczeniem w zakresie wdrażania nowatorskich form i metod pracy przyjaznych i efektywnych dla procesu uczenia się. Rozmowa z dyrektorem Panią Joanną Górecką rozwiała wiele wątpliwości i barier, które stanowią czynniki blokujące zmianę filozofii uczenia się zakorzenioną w tradycyjnej szkole. Zaś bezpośrednie spotkania z uczniami pokazały oddziaływanie przemyślanego modelu wychowawczo-dydaktycznego na rozwój uczniów. Uczestnicy wizyty studyjnej zauważyli otwartość, komunikatywność i zaangażowanie uczniów wynikające z wprowadzonych w tej szkole zmian. W podsumowaniu wskazywali na potrzebę wdrażania podobnych rozwiązań w swoich placówkach.

Mamy nadzieję, że pokazywanie innowacyjnych rozwiązań, w praktyce wywoła efekt domina uruchamiając całą serię możliwości adaptacji pomysłów do potrzeb szkół i przedszkoli.

Więcej o szkole: http://www.edumission.world/course-page-no-bell-schools/


Współpracujemy z :