Reklama
Reklama
Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne
 
 
 

TEMAT: Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole (zaburzenia depresyjne, lękowe, astma, cukrzyca).

CELE: Zaprezentowanie specyfiki chorób przewlekłych, przedstawienie specyfiki funkcjonowania dziecka z różnymi chorobami przewlekłymi, omówienie aspektów pracy szkoły, w ramach których należy dostosować wymagania wobec dzieci chorych oraz formy tych dostosowań.

ADRESACI: pedagodzy, psychologowie, nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

FORMA: warsztat

TERMIN: 27.05.2019

START: godz. 15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCA: Magdalena Pękalak-Pawłowicz – psycholog

KOSZT: Bezpłatne


QUIZIZZ – nowoczesne narzędzie do tworzenia quizów
 
 

ADRESACI: nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych.

CZAS TRWANIA: 1 spotkanie - 3 godziny dydaktyczne od godziny 1600 do 1830.

DATA SZKOLENIA: 23.05.2019;

MIEJSCE SZKOLENIA: Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży ul. Polna 16

CEL SZKOLENIA:

1.  Zdobycie umiejętności tworzenia nowych quizów.

2.  Praktyczne wykorzystanie bazy istniejących quizów.

3.   Zasady przeprowadzania quizów: w grze na żywo, jako zadanie domowe, i jako gra solo.

4.   Analiza raportów po przeprowadzeniu quizu.

PROWADZĄCY: Janusz Kossakowski

TYP SZKOLENIA: warsztaty

KOSZT: bezpłatny


Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dziecka
w przedszkolu

 

TEMAT: Stymulacja rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.

CELE: Przekazanie istotnych informacji dotyczących rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.

TREŚCI: nieprawidłowości w wymowie dziecka w wieku przedszkolnym, które mieszczą się normie rozwojowej-przyczyny wad wymowy u dzieci-prezentacja przykładowych ćwiczeń wspomagających rozwój mowy dziecka: (m.in. ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne).

ADRESACI: Nauczyciele edukacji przedszkolnej

FORMA: Warsztat

TERMIN: 27.05.2019

START: godz.15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCA: Alicja Pyczot 

KOSZT: Bezpłatne


ZAGROŻENIA XXI WIEKU – CYBERPRZEMOC
 
 

CELE:

- zwrócenie uwagi na problem cyberprzemocy w społeczności szkolnej,

- uświadomienie następstw nadużywania nowoczesnych środków przekazu.

ADRESACI: wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wszystkich typów szkół

DATA SZKOLENIA: 16.05.2019r., godz. 15.30

CZAS TRWANIA: 3 godziny dydaktyczne

PROWADZĄCE: Sylwia Lutostańska, Marzena Wasilewska

KOSZT: bezpłatnie

 

Zapisy na szkolenie do 15 maja 2019r.


ZAPROSZENIE NA SZKOLENIE

„ASERTYWNOŚĆ W ZARZĄDZANIU PERSONELEM”

 

Tytuł:  Asertywność w zarządzaniu personelem

Cele:

·         Kształtowanie umiejętności wyrażania siebie w relacjach z innymi ludźmi.

·         Identyfikacja realnych konsekwencji zachowań nieasertywnych dyrektora.

·         Kształtowanie umiejętności posługiwania się narzędziami asertywnego dyrektora.

Data: 15.05.2019 godz. 13:00

Czas trwania: 4 godziny dydaktyczne

Adresaci: Dyrektorzy placówek oświatowych, nauczyciele oraz wszyscy zainteresowani

Prowadząca: Anna Borawska

 

Koszt: bezpłatnie

UWAGA! Zmiana godziny szkolenia z 1000 na 1300


WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA EDUKACYJNO-ZAWODOWEGO

W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM DLA DOROSŁYCH W ŁOMŻY

 


Słuchacze I Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych działającego w ramach Zespołu Centrów Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego w Łomży wzięli udział w warsztatach edukacyjno-doradczych prowadzonych przez doradcę zawodowego ŁCRE Annę Borawską.

Podczas zajęć wyeksponowane zostały zalety i korzyści płynące z uczenia się przez całe życie. Jako że słuchacze ZCKPiU w Łomży rozpoczynają już przygotowania do letniej sesji egzaminacyjnej, chętnie zapoznali się ze strategiami zwiększającymi efektywność procesu uczenia się, uzależnionymi od indywidualnego stylu nauki. Dowiedzieli się również jak radzić sobie ze stresem, szczególnie tym egzaminacyjnym i dlaczego warto uważnie czytać polecenia podczas sprawdzianów.

W trakcie spotkania poruszona została także problematyka kształtowania kompetencji kluczowych, dzięki którym młodzi ludzie mogą liczyć na udany start w świecie zawodowym. Podsumowaniem zajęć była dyskusja na temat kompetencji interpersonalnych, a szczególnie umiejętności współpracy w grupie i zasad savoir vivre ułatwiających funkcjonowanie w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Serdecznie dziękuję słuchaczom I Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych za aktywne uczestnictwo w warsztatach edukacyjno-zawodowych oraz Panu Dyrektorowi ZCKPiU w Łomży za umożliwienie tegoż spotkania.

 

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


RELACJA ZE SZKOLENIA

„Jak ucząc aktywnie uczyć efektywnie”

 

galeria zdjęć

„Jak ucząc aktywnie uczyć efektywnie” to tytuł kolejnego szkolenia zorganizowanego 25.04.2019 roku w Łomżyńskim Centrum Rozwoju Edukacji prowadzonego przez Annę Borawską – doradcę zawodowego. Przybyła nań liczna grupa nauczycieli z łomżyńskich placówek oświatowych reprezentujących różne dyscypliny i poziomy edukacji – od przedszkoli po szkoły ponadgimnazjalne. To bardzo budujące, że tak wiele osób jest zainteresowanych poznawaniem tajników skutecznej edukacji.

Uczestnicy spotkania poznali kilka metod aktywizujących, które mieli okazję przetestować na sobie samych podczas części praktycznej szkolenia. Tym samym mogli przekonać się o zaletach prezentowanych narzędzi dydaktycznych. Szczególny nacisk został położony na kształtowanie kompetencji miękkich podczas uczniowskich ćwiczeń oraz nauczanie przez doświadczenie z wykorzystaniem różnych stylów uczenia się.

Metody aktywizujące są odpowiedzią na postępujący wraz z wiekiem spadek motywacji uczniów do nauki. Zasadnie stosowane mogą przyczynić się do wzrostu efektywności procesu nauczania – uczenia się. To wspólny wniosek uczestników warsztatów.

Dziękuję za duże zainteresowanie szkoleniem i tak wysoką frekwencję. Wszystkich dyrektorów placówek, z których przybyli pedagodzy powinien ucieszyć fakt, że nauczyciele troszczą się o wzbogacanie swojego warsztatu pracy o nowe metody aktywizujące, przez co proces nauczania będzie z pewnością skuteczniejszy.

 

Anna Borawska

doradca zawodowy ŁCRE


Relacja z wizyty studyjnej w Szkole No Bell

galeria zdjęć

Wizyta studyjna w Szkole No Bell w Konstancinie-Jeziorna była cennym doświadczeniem w zakresie wdrażania nowatorskich form i metod pracy przyjaznych i efektywnych dla procesu uczenia się. Rozmowa z dyrektorem Panią Joanną Górecką rozwiała wiele wątpliwości i barier, które stanowią czynniki blokujące zmianę filozofii uczenia się zakorzenioną w tradycyjnej szkole. Zaś bezpośrednie spotkania z uczniami pokazały oddziaływanie przemyślanego modelu wychowawczo-dydaktycznego na rozwój uczniów. Uczestnicy wizyty studyjnej zauważyli otwartość, komunikatywność i zaangażowanie uczniów wynikające z wprowadzonych w tej szkole zmian. W podsumowaniu wskazywali na potrzebę wdrażania podobnych rozwiązań w swoich placówkach.

Mamy nadzieję, że pokazywanie innowacyjnych rozwiązań, w praktyce wywoła efekt domina uruchamiając całą serię możliwości adaptacji pomysłów do potrzeb szkół i przedszkoli.

Więcej o szkole: http://www.edumission.world/course-page-no-bell-schools/


Prospołeczne lekcje wychowawcze
 
08.05.2019
 
 

CEL OGÓLNY: Poznanie i przećwiczenie narzędzi wspierających rozwój pasji oraz budowanie wspólnoty uczniowskiej.

 TREŚCI:

   Jak pasja zmienia życie

   Razem znaczy lepiej

   Rola nauczyciela w kształtowaniu u uczniów postaw prospołecznych

 ADRESACI: Wychowawcy szkół podstawowych

FORMA: Warsztat

START: godz. 15.30 (3 godziny dydaktyczne)

PROWADZĄCA: Marta Brzozowska

KOSZT: Bezpłatne


,,Nauczyciel naucza, a mózg ucznia buja w obłokach”

 

,,Nauczyciel naucza, a mózg ucznia buja w obłokach”- to temat szkolenia, które odbyło się 12 kwietnia 2019 roku. W spotkaniu uczestniczyli nauczyciele wszystkich typów szkół: edukacji wczesnoszkolnej, matematyki, fizyki, języków obcych, religii. Wszyscy pochylili się nad problemem jakim jest efektywna edukacja.

 To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się nasi uczniowie. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci.  Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się. To bardzo ważne pytania, na które odpowiedzi szukaliśmy, odwołując się również do własnych doświadczeń. Wszyscy rozumiemy przecież, że nasz mózg jest nastawiony na dobre relacje społeczne i w takich właśnie warunkach pracuje najefektywniej. Niejednokrotnie, podczas dyskusji w grupach padało przekonywujące stwierdzenie, że chcąc rozbudzić w uczniach fascynację, sami musimy być zafascynowani treściami, które przekazujemy.

 

Konsultant ds. religii

Anna Domurat


Współpracujemy z :