Reklama
Reklama

„Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji ”- informacje o realizowanym projekcie.

 

W sześciu łomżyńskich szkołach od 01.07.2018 r jest realizowany projekt „Kształcenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą jakość edukacji ”, którego wnioskodawcą jest Urząd Miasta Łomża a realizatorem Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży.

Kwota dofinansowania:  1.668.399,43zł.Wkład własny:  88.191zł .Budżet ogółem: 1.756.590,43 zł

Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjum i liceum korzystają z bogatej oferty edukacyjnej. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, języka rosyjskiego, przyrody, biologii, geografii, chemii. Wezmą udział w warsztatach naukowych : „Młody programista”,  „Kosmos bliżej Łomży”, warsztaty w ramach współpracy szkół ponadgimnazjalnych z łomżyńską szkołą wyższą PWSIiP

Atrakcyjną formą zdobywania wiedzy będą wycieczki do:  Centrum Nauki Kopernik , Parku Narodowego , Oceanarium oraz Centrum Nauki „Eksperyment” w Gdyni .

Na obóz językowy „Wakacyjna Akademia Języka Angielskiego” pojedzie 35  uczniów, którzy osiągną najlepsze wyniki z testu kompetencji i wykażą się dużym zaangażowaniem. Dodatkowe zajęcia przyczynią się do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów.

W SP7 i SP10 realizowane są także zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów w zakresie stwierdzonych deficytów- logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacja indywidualna.   

7 nauczycielek z SP7 i SP10 rozpoczęło studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej, a 34 nauczycieli  podnosi swoje kompetencje w ramach spotkań sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli: języków obcych, matematyki, przedmiotów przyrodniczych.

Planowane są również 4 szkolenia Rad Pedagogicznych SP7 i SP10 w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzicami .

Szkoły biorące udział w projekcie otrzymały również wsparcie w postaci: adaptacji pomieszczeń  na kwotę 68 941zł, zakupiono 8  mobilnych pracowni komputerowych na kwotę 158 817, materiały biurowe za 57 553 zł, pomoce dydaktyczne za41 328 zł. W III LO doposażono pracownię chemiczną za 17 073 zł .Zakupione zostaną do szkół  tablice interaktywne, laptopy z oprogramowaniem, projektory multimedialne, ekrany projekcyjne, wizualizery, radioodtwarzacze, aparaty fotograficzne, urządzenia wielofunkcyjne, sprzęt specjalistyczny za około 148770 zł.


Karta nauczyciela po nowelizacji i jej wpływ na planowanie arkuszy organizacyjnych szkół/przedszkoli 2019/2020
 

 

 

 

TERMIN SZKOLENIA: 08 luty 2019 r. godz. 900 - 1400

MIEJSCE SZKOLENIA: Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji w Łomży ul. Polna 16

ADRESAT: dyrektorzy szkół, przedszkoli, osoby przygotowujące arkusze organizacyjne, pracownicy samorządowych organów prowadzących.

KOSZT SZKOLENIA: 150 zł/osoba; każda następna osoba z placówki – 100zł/osoba

SZKOLENIE PROWADZI: Elżbieta Rabenda – wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, ekspert w panelach dyskusyjnych na zaproszenie wydawnictw, instytucji, wykładowca współpracująca z publicznymi i niepublicznymi ODN w całym kraju, trener Fundacji Polskiej Akademii Nauk, Akademii Wspólnoty dla wydawnictwa Municipium, ośrodków FRDL, w całym kraju, RIO, edukator wspomagający szkoły oraz sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli i kadry zarządzającej, prowadzonych przez publiczne poradnie psychologiczno – pedagogiczne i niektóre Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli, prowadzi webinaria, a także trener w wielu innych instytucjach i firmach szkoleniowych. Członek OSKKO. Ekspert z listy MEN (1121). Odznaczona medalem KEN.

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


 
"Syndrom wypalenia u dzieci i młodzieży"
 09.01.2019
 
 
 
 
 

TREŚCI:

  • Wymagania dorosłych wobec dzieci.
  • Sukces szkolny w oczach dzieci, młodzieży i dorosłych.
  • O relacjach które dają moc.

CZAS:  godz. 15.30

CZAS TRWANIA:  4 godz. dydaktyczne

PROWADZĄCA:  Marta Brzozowska

KOSZT: bezpłatne

 

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


PODSUMOWANIE VI EDYCJI MIĘDZYSZKOLNEGO  KONKURSU  PLASTYCZNEGO

„Zawody w Łomży 600 lat temu”

          17 grudnia 2018 roku o godzinie 9.30 w siedzibie ŁCRE w Łomży odbyło się wręczenie nagród i wyróżnień uczniom
klas IV – VI szkół podstawowych,
którzy brali udział w konkursie plastycznym, organizowanym przez doradców zawodowych.

Na konkurs  wpłynęło 69 prac plastycznych, wykonanych techniką dowolną. Do konkursu przystąpiły następujące
Szkoły Podstawowe: SP 2, SP 7, SP 9, SP 10,  Zespół Szkół Specjalnych, Zespół Szkolno – Przedszkolny w Piątnicy,
SP w Przytułach, SP w Wygodzie, SP w Dobrzyjałowie.

Komisja w składzie :

- p. Karolina Skłodowska – kierownik Galerii Sztuki Współczesnej w Łomży

- p. Anna Bureś – artysta plastyk MDK DŚT w Łomży 

- p. Agnieszka Chojnowska – artysta plastyk                 

- p. Maciej Listowski – dyrektor  ŁCRE

 oceniła i wyłoniła zwycięzców konkursu:      

             

Grand Prix Konkursu – Magdalena Dąbkowska ZSS w Łomży - opiekun p. Emilia Sadowska

Laureaci konkursu:

 I miejsce Adam Kopczewski ,  ZSP w Piątnicy; opiekun -  p. Justyna Kryszpin- Żmuda                 

II miejsceAleksandra Milewska, ZSP w Piątnicy; opiekun - p. Marzena Połomska                 

III miejsceOliwia Chojnowska, SP nr 9 w Łomży; opiekun -  p. Arkadiusz Bałazy

 

Wyróżnienia otrzymali:

- Piotr Jurkiewicz - ZSP w Piątnicy ; opiekun – p. Justyna Kryszpin- Żmuda

- Julia Sielawa – SP w Dobrzyjałowie ; opiekun – p. Barbara Jasińska

- Maciej Pieńkowski – SP w Wygodzie; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Błażej Chyl  – SP w Wygodzie ; opiekun – p. Alicja Tomaszewska

- Dominika Konikowska – ZSS w Łomży; opiekun – p. Maria Purzeczko

- Paweł Święcica – SP w Przytułach; opiekun – p. Ewa Sacha

- Sandra Bałdyga – SP nr  10 w Łomży; opiekun – p. Marta Kisiel

- Beata Włodkowska – SP w Przytułach; opiekun – Ewa Sacha

- Gabriel Gąska – SP nr  9 w Łomży ; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Natalia Chojnowska – SP nr  9 w Łomży; opiekun – p. Arkadiusz Bałazy

- Piotr Koczyński – SP nr 7 w Łomży; opiekun – p. Ewa Budryk

- Magda Maciejewska – SP nr 2 w Łomży; opiekun – p. Justyna Czerwonko

 

      Doradcy zawodowi Łomżyńskiego Centrum Rozwoju Edukacji składają serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.

Informujemy, że wszystkie prace, które wpłynęły na konkurs zostały umieszczone na wystawie w holu ŁCRE w Łomży.

Zapraszamy wszystkich chętnych do obejrzenia wystawy.

Zdjęcia  z podsumowania możecie państwo obejrzeć w zakładce: Galeria/2017/2018/Podsumowanie konkursu plastycznego .

 

 Doradcy zawodowi ŁCRE

Głównym sponsorem konkursu plastycznego  był Zakład Usług Informatycznych „ NOVUM ”.

 


 


Wspieranie ucznia w aktywnym uczeniu się.
Analiza wymagania państwa
 
Uczniowie są aktywni
 Nauczyciele szkół ponadpodstawowych
 
 

CELE:

  1. Przepracowanie charakterystyki wymagania.
  2. Rozwijanie umiejętności angażowania uczniów w proces uczenia się oraz współpracę.
  3. Dokonanie samooceny w zakresie realizacji WYMAGANIA III

 DATA: 11.12.2018r. godz. 15.30

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

ADRESACI: nauczyciele szkół ponadpodstawowych

PROWADZĄCA: Marta Brzozowska

KOSZT: bezpłatne

 

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny



Wspieranie ucznia w aktywnym uczeniu się.
Analiza wymagania państwa
 
Uczniowie są aktywni
Wychowawcy przedszkoli i nauczyciele szkół podstawowych
 

CELE:

  1. Przepracowanie charakterystyki wymagania.
  2. Rozwijanie umiejętności angażowania uczniów w proces uczenia się oraz współpracę.
  3. Dokonanie samooceny w zakresie realizacji WYMAGANIA III

 

DATA: 12.12.2018r. godz. 15.30.

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

ADRESACI: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych

PROWADZĄCA: Marta Brzozowska

KOSZT: bezpłatne

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


Relacja ze szkolenia – Plan Daltoński

 

Plan Daltoński jest koncepcją pracy stworzoną przez Helen Parkhurst  około 1911 roku. System daltoński opiera się na potencjale każdego dziecka i kształtuje umiejętności związane ze współpracą, samodzielnością i odpowiedzialnością. Kluczowymi elementami metody daltońskiej są: instrukcja jako wizualizacja procesu uczenia się, narzędzia do samodzielnego planowania pracy ucznia, kolorowe oznaczenia dni tygodnia, dyżurów i wiele innych pomocy, których zastosowanie można było poznać podczas warsztatów metodycznych przeprowadzonych przez p. Elżbietę Szumowską. Praktycy  Planu Daltońskiego mówią, że praca tą metodą pozwala im m.in. na:

● personalizację uczenia się,

● wykorzystanie naturalnej aktywności dziecka,

● uwzględnienie zainteresowań.

            Już w przyszłym semestrze planujemy wizytę studyjną w certyfikowanej placówce pracującej wg Planu Daltońskiego. Szczegóły w nowym informatorze.

 

Tymczasem polecamy stronę:  https://www.plandaltonski.pl/.


Za co odpowiadają neurony lustrzane ?
 

CEL OGÓLNY: Doskonalenie umiejętności implementowania wiedzy z zakresu neurobiologii  w praktykę szkolną.

TREŚCI:

» Biologiczne źródła empatii.

» O relacjach w edukacji.

» Uśmiech za uśmiech, gniew za gniew, rzecz o mechanizmach lustrzanych.

ADRESACI: nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek

 
PROWADZĄCA: Marta Brzozowska
 
START: godz. 15.30
 
KOSZT: bezpłatne
 

ZAPISY: tel. 86 218 05 44 /  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. / formularz rejestracyjny


Podczas szkolenia z samoregulacji i emocji

 

        Samoregulacja jest praktyką pozwalającą dzieciom i młodzieży samodzielnie zmieniać zachowanie poprzez zarządzanie swoimi emocjami. Umiejętność ta pomaga przezwyciężyć złość, frustrację i impulsywność  uczy także  koncentracji  oraz samokontroli. W nauce samoregulacji istotny jest pierwszy kontakt z podopiecznym, co ćwiczyliśmy poprzez aktywny trening werbalny. 


Emocjonujące szkolenie !
 
 

Z cyklu „Atlas funkcji mózgu” odbyły się dwa spotkania szkoleniowe, podczas których rozmawialiśmy o właściwościach pamięci oraz możliwości oceniania uczniów inaczej niż poprzez stopień. Uznaliśmy, że „stopniomania” nie służy rozwojowi uczniów, bo nic nie mówi o jego umiejętnościach, zdolnościach, możliwościach. Wyciągnięta z „ducha księgowości” przyczyniła się raczej do wzmacniania kultury błędu, polegającej na koncentracji na brakach zamiast mocnych stronach.  A przecież mało kto czuje się dobrze w środowisku ocenogennym. Warto zatem budować kulturę doceniania i informacji zwrotnej służącej rzeczywistemu uczeniu się uczniów.

Smutno o ocenach napisał jeden z uczniów: „Według mnie w szkole to oceny określają, kim jesteś. Liczą się tylko średnia i zdolności. I to nie jest dobre, bo sprawia, że niektórzy uczniowie źle myślą o sobie i źle się czują.” 


Współpracujemy z :