Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Łomży zaprasza dzieci w wieku 16-30 miesięcy na przesiewowe badania zagrożenia zaburzeniami ze spektrum autyzmu
M-CHAT-R/F jest dwustopniowym narzędziem przesiewowym stosowanym w celu oceny, czy dane dziecko może być zagrożone zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przeznaczone jest do regularnych obserwacji dzieci w wieku 16-30 miesięcy. W przypadku wystąpienia ryzyka potrzebne jest przeprowadzenie przez specjalistę procedury weryfikacyjnej, potwierdzającej lub wykluczającej wynik otrzymany w kwestionariuszu.
M-CHAT-RF wykrywa wiele przypadków dzieci z ASD, a ponadto może obniżyć średnią wieku diagnozowanych dzieci o ok. 2 lata, tym samym zwiększając dostęp tych dzieci do wczesnej interwencji. Dzieci, które w ocenie tym narzędziem uzyskają wynik wskazujący na niskie ryzyko wystąpienia autyzmu (93% przypadków) nie muszą już być poddawane badaniu drugą częścią kwestionariusza follow-up, jeśli nie wskazuje na to obserwacja pod kątem rozwoju, jednak powinny zostać poddane ponownej ocenie, jeśli nie ukończyły jeszcze drugiego roku życia. Dzieci, u których ryzyko wystąpienia autyzmu oceniono jako średnie (6% przypadków) wymagają przeprowadzenia badania follow-up, które dostarcza dodatkowych informacji istotnych dla dokładnej oceny stopnia ryzyka. Około jedna trzecia dzieci, których rodzice wypełnili drugi poziom kwestionariusza wykazują cechy wskazujące na ryzyko wystąpienia ASD i wymagają przeprowadzenia diagnostyki klinicznej oraz w miarę możliwości wsparcia oddziaływaniami wczesnej interwencji. U dzieci, które uzyskują wyniki wskazujące na wysokie ryzyko wystąpienia ASD (1 % przypadków) można pominąć badanie follow-up i od razu skierować je do postępowania diagnostycznego oraz wczesnej interwencji Źródło: http://badabada.pl/pro/m-chat-r-f
Rezerwacja terminu osobiście w sekretariacie Poradni lub telefonicznie 86 2150318. Osoby prowadzące badania: Joanna Truszkowska; Ewa Frołow Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020
1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych. 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych. 3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. 4. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. 5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego. 6. Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego. żródło pobrania : Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Nr 2 w Łomży, ul. Polna 16, 18-400 Łomża , tel. 86-215-03-18 Wakacyjne zabawy z sylabami dla pierwszaków PO CO? Lato i wakacje to dobry czas, aby lepiej przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Można to teraz robić na luzie, z uśmiechem, wykorzystując ciekawe gry i zabawy oraz własną kreatywność. DLA KOGO? Zajęcia przewidziane są dla dzieci w wieku 6- 7 lat, u których rodzice i nauczyciele zauważyli kłopoty z nauką czytania i pisania. CELE: · doskonalenie zdolności słuchowych, wzrokowych i grafomotorycznych, · podnoszenie umiejętności czytania, · rozwijanie w dziecku pasji do czytania. W zajęciach wykorzystywane będą „Metodą 18 struktur wyrazowych” Ewy Kujawy i Marii Kurzyny oraz „ Wzory i obrazki” Marianne Frostig. Spotkania z dziećmi i ich rodzicami będą odbywały się w małych grupach, w okresie od 5 od 26 sierpnia bieżącego roku, raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach 14.00 - 16.00. Zapisy w sekretariacie Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Nr 2 w Łomży, ul. Polna 16 lub telefonicznie 86 215 03 18 / fax. 86 215 03 18 Ilość miejsc ograniczona Niech nauka czytania stanie się radosną przygodą Zajęcia prowadzi Krystyna Kordas terapeuta pedagogiczny
Życzymy dobrej zabawy ![]() ![]() |