• Strona Główna
    • Kadra Poradni
    • Harmonogram
    • Harmonogram ZO
    • Prawo
    • Przydatne linki
  • Oferta
    • Oferta ogólna
    • Badania
    • Zajęcia grupowe i indywidualne
    • Warsztaty/Szkolenia
  • Do pobrania
  • Strefa Ucznia
  • Strefa rodzica
    • Psycholog
      • Do pobrania
    • Pedagog
      • Do pobrania
    • Logopeda
      • Do pobrania
  • Strefa nauczyciela

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 2 w Łomży

18-400  Łomża, ul. Polna 16     tel./fax: 86  215 03 18     ppplomza@poczta.onet.pl

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Łomży zaprasza

dzieci w wieku 16-30 miesięcy

na przesiewowe badania

zagrożenia zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

M-CHAT-R/F jest dwustopniowym narzędziem przesiewowym stosowanym w celu oceny, czy dane dziecko może być zagrożone zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Przeznaczone jest do regularnych obserwacji dzieci w wieku 16-30 miesięcy. W przypadku wystąpienia ryzyka potrzebne jest przeprowadzenie przez specjalistę procedury weryfikacyjnej, potwierdzającej lub wykluczającej wynik otrzymany w kwestionariuszu.

 

 M-CHAT-RF wykrywa wiele przypadków dzieci z ASD, a ponadto może obniżyć średnią wieku diagnozowanych dzieci o ok. 2 lata, tym samym zwiększając dostęp tych dzieci do wczesnej interwencji. Dzieci, które w ocenie tym narzędziem uzyskają wynik wskazujący na niskie ryzyko wystąpienia autyzmu (93% przypadków) nie muszą już być poddawane badaniu drugą częścią kwestionariusza follow-up, jeśli nie wskazuje na to obserwacja pod kątem rozwoju, jednak powinny zostać poddane ponownej ocenie, jeśli nie ukończyły jeszcze drugiego roku życia. Dzieci, u których ryzyko wystąpienia autyzmu oceniono jako średnie (6% przypadków) wymagają przeprowadzenia badania follow-up, które dostarcza dodatkowych informacji istotnych dla dokładnej oceny stopnia ryzyka. Około jedna trzecia dzieci, których rodzice wypełnili drugi poziom kwestionariusza wykazują cechy wskazujące na ryzyko wystąpienia ASD i wymagają przeprowadzenia diagnostyki klinicznej oraz w miarę możliwości wsparcia oddziaływaniami wczesnej interwencji. U dzieci, które uzyskują wyniki wskazujące na wysokie ryzyko wystąpienia ASD (1 % przypadków) można pominąć badanie follow-up i od razu skierować je do postępowania diagnostycznego oraz wczesnej interwencji

Źródło: http://badabada.pl/pro/m-chat-r-f

 

Rezerwacja terminu osobiście w sekretariacie Poradni lub telefonicznie

86 2150318.

 Osoby prowadzące badania:

Joanna Truszkowska; Ewa Frołow

 

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa

w roku szkolnym 2019/2020

 

1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.

2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

4. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.

5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.

6. Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego.

  • KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
 
żródło pobrania :
Kuratorium Oświaty w Białymstoku

 

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Nr 2 w Łomży,

ul. Polna 16, 18-400 Łomża , tel. 86-215-03-18

Wakacyjne zabawy z sylabami dla pierwszaków

PO CO?

Lato i wakacje to dobry czas, aby lepiej przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Można to teraz robić na luzie, z uśmiechem, wykorzystując ciekawe  gry i zabawy oraz własną kreatywność.

DLA KOGO?

Zajęcia przewidziane są dla dzieci w wieku 6- 7 lat, u których rodzice i nauczyciele zauważyli kłopoty z nauką czytania i pisania.

CELE:

·         doskonalenie zdolności słuchowych, wzrokowych i grafomotorycznych,

·         podnoszenie umiejętności czytania,

·         rozwijanie w dziecku pasji do czytania.

W zajęciach wykorzystywane będą „Metodą 18 struktur wyrazowych” Ewy  Kujawy i  Marii Kurzyny oraz „ Wzory i obrazki” Marianne Frostig.

Spotkania z dziećmi i ich rodzicami będą odbywały się w  małych grupach, w okresie od 5 od 26 sierpnia bieżącego roku, raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach 14.00 -  16.00.                              

Zapisy w sekretariacie Poradni Psychologiczno-

Pedagogicznej Nr 2 w Łomży, ul. Polna 16  lub telefonicznie

86 215 03 18 / fax. 86 215 03 18

       Ilość miejsc ograniczona

Niech nauka czytania stanie się radosną przygodą

Zajęcia prowadzi Krystyna Kordas    terapeuta pedagogiczny

 

Życzymy dobrej zabawy

 


Więcej artykułów…
  • zagraj w planszówkę
  • rehabilitacja słuchu i mowy
  • logorytmika
  • bystrzaki
  • Ćwiczenia języka po przecięciu wędzidełka języka

Strona 7 z 12

<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Reklama